تندگویان خبر داد

تصویب تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش درکمیسیون‌های مجلس

تهران (پانا) - معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان از تصویب طرح تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش در مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۷۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تصویب تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش درکمیسیون‌های مجلس

محمدمهدی تندگویان در مراسم رونمایی از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه جوانان همزمان با هفته جوان اظهار کرد: طرح تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون‌های اصلی و فرعی مجلس شورای اسلامی تصویب و رای آورده است و امیدواریم نمایندگان در صحن علنی نیز به طور جدی به آن بپردازند.
وی در ادامه گفت: رسالت ورزش و جوانان و به‌ویژه جوانان اشتغال مستقیم نیست و طبق قانون جزو شرح وظایف وزارتخانه نیست اما از سال گذشته طبق مدلی که پیش گرفته‌ایم به سمت ایجاد اشتغال مستقیم در حوزه جوانان رفته‌ایم.

وی افزود: از روزی که من آمدم در معاونت جوانان دریافت اعتبارات در حوزه جوانان سه برابر افزایش یافته است.

تندگویان ادامه داد: در مدلی که برای اشتغال‌زایی انجان شده است به تشکل‌های جوانان فراخوان زده شد تا تشکل‌های جوانان، طرح‌های خود را به ادارت جوانان در استان‌ها ارائه دهند. طرح‌ها بررسی شد. طرح‌هایی که اشتغال‌زایی ایجاد می‌کرد تصویب شد و به صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت معرفی شدند.
وی افزود: عددی که در سال گذشته و ابتدای امسال پرداخت شده‌ است، ۱۳۰ میلیارد تومان از مجموع دو صندوق کارآفرینی و بانک رسالت است. تسهیلات صندوق کارآفرینی با بازپرداخت ۴ درصد و بانک رسالت با بازپرداخت ۲ درصد است.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز تعدادی از طرح‌های ویژه به طور همزمان در استان‌های اصفهان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خراسان رضوی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود و در مجموع برای ۲ هزار نفر با این روش اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری هفته جوان گفت: از سال گذشته برگزاری هفته جوان را به ماه تبدیل کردیم. امسال نیز تا ابتدای ماه مبارک رمضان ۹ هزار برنامه در کشور در سطح استان، شهر و روستا برگزار می‌شود. رویکرد امسال ما در برگزاری هفته جوان موضوع کمک به سیل‌زدگان است که در دو بخش جمع‌آوری اقلام و اعزام نیروها انجام می‌شود.

تندگویان تصریح کرد: از انتهای هفته جای که هفته جوان آغاز می‌شود همه اقلامی که برای سیل‌زدگان جمع آوری شده است به مناطق ارسال می‌شود و سمن‌هایی که تخصصی در بخش‌های مختلف دارند به مناطق اعزام می‌شوند. البته سمن‌های جوانان از روز دوم فروردین با شروع سیل در گلستان در مناطق حضور دارند.
وی گفت: همچنین در حوزه روانی برای سیل‌زدگان، دفاتر مشاوره را از اعتبارات هفته جوان فعال کردیم و از دو هفته آینده با همکاری هلال احمر و بهزیستی مشاوران اعزام خواهند شد.

مراسم افتتاح طرح‌های اشتغال مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید با حضور مسعود سلطانی‌فر ، وزیر ورزش و جوانان، اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از نمایندگان مجلس در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار