در پاسخ به پانا

تندگویان: وام ازدواج به کودک‌همسران تعلق نمی‌گیرد

تهران (پانا) - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره کودک همسری گفته است که وام ازدواج به کودک همسرها تعلق نمی‌گیردو والدین نباید به بهانه گرفتن وام فرزندانشان را مجبور به ازدواج کنند.

کد مطلب: ۸۹۱۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تندگویان: وام ازدواج به کودک‌همسران تعلق نمی‌گیرد

محمدمهدی تندگویان در نشست خبری بازخوانی چهل سال حضور جوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال پانا درباره کودک همسری با اشاره به بهانه برخی خانواده‌ها برای ازدواج کودکان و دریافت وام ازدواج گفت: وام ازدواج به آنها تعلق نمی‌گیرد.
تندگویان ادامه داد: موضوعی که ما به آن ورود کردیم مذاکره با آموزش و پرورش و ضرورت مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است.
وی افزود: ما اکنون جوان ۲۹ ساله‌ای را داریم که دارای مدرک دکتری است اما یک شرکت آماده به کار را نمی‌توان دست او داد، برای اینکه هیچ نوع مهارتی ندارد. موضوعی که با آموزش و پرورش درباره آن نیز بحث کردیم همین موضوع مهارت‌های زندگی و اشتغال است.
معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از فردی که کنترل خشم ندارد و با مهارت‌های زندگی آشنا نیست و در هیچ نوع کار اقتصادی مهارتی ندارد، نمی‌توان انتظار ازدواج داشت چون چیزی به او یاد نداده‌ایم.
وی افزود: چه انتظاری می‌توان داشت که وقتی مهارت لازم وجود ندارد زندگی را به کودک سپرد. بنابراین در زمینه ازدواج کودکان از لحاظ اجتماعی با آن صد درصد مخالف هستم چون مهارت‌های لازم را ندیده‌اند زیرا همه زندگی که غریزه نیست بلکه بعضی وقت‌ها این نوع ازدواج‌ها آسیب است که بعدا ممکن است به جدایی منجر شود و دیگر به سمت ازدواج نروند.
تندگویان تاکید کرد بحث فقهی و شرعی این موضوع را نمی‌توانم ورود کنم هر چند که آیت‌الله صانعی ورود کردند و در این زمینه مباحث نوین را مطرح کردند. فقه اسلامی باید به روز و پویا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار