خودرو شخصی شهید تندگویان به موزه پمپ بنزین دروازه دولت منتقل شد +تصویر

تهران (پانا) - خودرو شخصی محمد جواد تندگویان، وزیر شهید نفت و دومین وزیر نفت تاریخ ایران، به موزه پمپ بنزین دروازه دولت انتقال یافت، تا پس از مرمت در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۹۲۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
خودرو شخصی شهید تندگویان به موزه پمپ بنزین دروازه دولت منتقل شد +تصویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پترومیوزیم، خودرو پژوی مدل سال 1975 میلادی که پس از اسارت شهید محمد جواد تندگویان به دست نیروهای بعثی، در شرکت ملی نفت نگهداری می شد، به موزه پمپ بنزین دروازه دولت تهران انتقال یافت.

به گفته رئیس امور هماهنگی طرح ها و امور پشتیبانی موزه های نفت، این خودرو تا سال 1388 در زیر زمین ساختمان مرکزی ششم نفت در خیابان حافظ نگهداری می شد و پس از آن به سوله ای در اسکله آبادان، زیر نظر ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صنعت نفت انتقال یافت.

محمد مهرابی می افزاید: با راه اندازی موزه های نفت، و پس از آن که ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز بخشی از زیرمجموعه مدیریت موزه ها شد، تصمیم گرفته شد تا خودروی شهید تندگویان به موزه در دست احداث پمپ بنزین دروازه دولت منتقل شود تا پس از مرمت در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

مهندس محمد جواد تندگویان که در کابینه شهید رجایی سمت وزیر نفت را عهده دار بود، در آبان ماه سال ۱۳۵۹ در حالی که برای بازدید از پالایشگاه آبادان، عازم جنوب شده بود، در مسیر اهواز به آبادان به اسارت نیروهای عراقی درآمد و پس از سال ها تحمل اسارت و شکنجه، به شهادت رسید. پیکر وی در 29 آذر ماه 1370 به وطن بازگشت.

یادآوری می شود، پمپ بنزین دروازه دولت یا جایگاه شماره 6 تهران در خیابان سعدی، یکی از قدیمی ترین جایگاه های عرضه سوخت و از معدود جایگاه هایی است که بنای اصلی آن همچنان پابرجا مانده و به همین دلیل برای تبدیل شدن به موزه نفت در نظر گرفته شده است.

این موزه که هم اکنون آخرین مراحل مرمت را پشت سر می گذارد، به زودی در به روی عموم گشوده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار