مدیر کل ورزش و جوانان استان: 600 عنوان برنامه به مناسبت هفته جوان در آذربایجان شرقی برگزار می شود

۱۷۲ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

تبریز (پانا) - مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از برگزاری 600 عنوان برنامه در حوزه ورزش و جوانان به مناسبت هفته جوان در استان خبرداد.

کد مطلب: ۹۰۷۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل ورزش و جوانان استان: 600 عنوان برنامه به مناسبت هفته جوان در آذربایجان شرقی برگزار می شود

ایوب بهتاج در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته جوان ضمن تبریک هفته جوان گفت: تمامی برنامه های پیش بینی شده در سال 97 با کیفیت مطلوب و در سطح بالا انجام شد و مسابقات ورزشی که به میزبانی استان در این سال برگزار شد توانست رضایت خاطر میهمانان ورزشی را فراهم کند و توانستیم موفقیت های زیادی را در حوزه ورزش کسب کنیم.

وی با بیان این که در اکثر استان ها ی کشور، فاصله زیادی بین حوزه ورزش و حوزه جوانان وجود دارد ولی خوشبختانه در استان ما این گونه نیست، گفت: در سال ۹۷ برنامه های خوبی در حوزه جوانان برگزار کردیم و در مورد فعالیت سمن ها نیز خیلی خوب پیش رفتیم به طوری که از ۱۳۲ سازمان مردم نهاد در سال ۹۶ به ۱۷۲ سمن در سال ۹۷ رسیده ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان این که برای ما کیفیت مهم تر از کمیت است و تلاش داریم تا سازمان های مردم نهاد موجود با کیفیت بیشتر به مردم خدمت کنند، ادامه داد: در سال 98 رویکرد اداره کل ورزش و جوانان این است که تمامی دستگاهها بسیج شوند و بیشتر برنامه ها را به سمن ها بسپارند.

بهتاج در ادامه گفت: سال گذشته با تمامی کمبودهای منابع مالی، ساختمان خانه جوان را با توجه به اهمیت موضوع و برای فعالیت های جوانان، تعمیرات اساسی انجام دادیم و با کمک شهردار امیدواریم خانه جوان دوم را نیز احداث کنیم.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود با اشاره به پروژه های انجام یافته در استان، گفت: تجهیز سالن ورزشی مرند در حال انجام است و تجهیز سالن مراغه نیز از اردیبهشت ماه شروع می شود و تجهیز سالن ورزشی میانه در اولویت قرار دارد و در فکر ایجاد هتل در کنار این مجموعه های ورزشی با توجه به ظرفیت و پتانسیل های منطقه هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: سال گذشته 15 سالن ورزشی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و تا ماه مبارک رمضان نیز سه سالن دیگر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بهتاج افزود: در سال 98 دوه پروژه مهم سالن سه هزار نفری میرداماد و رسالت در تبریز با استانداردهای کامل به بهره برداری می رسند و در اختیار حوزه ورزش استان قرار می گیرند.

بهتاج گفت: در سال 96 از تور دوچرخه سواری آذربایجان ۴۲ هزار دلار بدهکار بودیم و با حمایت وزارت ورزش و استانداری توانستیم این بدهی را پرداخت کنیم و تور دوچرخه سواری سال 97 را نیز با موفقیت برگزار کردیم و در حال حاضر نیز جوایز سال ۹۸ آماده است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیان کرد: به مناسبت هفته جوان 600 عنوان برنامه در حوزه ورزش و جوانان در سطح استان برگزار می شود و همزمان با این هفته جوانان برتر تجلیل می شوند.

313 جوان نمونه استان در هفته جوان تجلیل می شوند

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست در تشریح برنامه های هفته جوان در استان گفت: روز 28 فروردین همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان ساعت 9 صبح با نماینده ولی فقیه در استان دیدار خواهیم کرد و از رهنمودهای ارزنده ایشان بهره خواهیم برد.

امیر تقی زاده ادامه داد: در این دیدار خانواده جوان ترین شهید مدافع حرم که جوان نمونه و برتر در عرصه ایثار و شهادت شناخته شده است تجلیل می شود.

وی افزود: همچنین در همین روز ساعت 17 در تالار شهرداری تبریز، جشنواره تجلیل از جوانان نمونه و برتر استان برگزار می شود و 38 جوان نمونه در این مراسم تجلیل می شوند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: مراسم جشنواره تجلیل در 20 شهرستان استان نیز برگزار خواهد شد و در مجموع 313 جوان نمونه استان معرفی و تجلیل خواهند شد.

تقی زاده تصریح کرد: در تمامی برنامه های اجرایی در هفته جوان، جشن گلریزان برای کمک به مردم سیل زده استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از مهم ترین برنامه های هفته جوان که امسال برای اولین بار برگزار می شود، تجلیل از سازمان های مردم نهاد برتر و فعال است که در صورت تمهید مقدمات، 4 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بیان کرد: از دیگر برنامه های هفته جوان که چندین سال برگزار شده و امسال پنجمین سالی است که برگزار می شود جشنواره سرباز جوان است که نفرات برتر خود را خواهد شناخت.

تفی زاده ادامه داد: در این مراسم که در پایگاه شهید فکوری برگزار می شود 30 سرباز برتر تجلیل خواهند شد و البته ناگفته نماندکه منظور از سرباز برتر کسانی نیستند که تحصیلات عالی و آکادمیک دارند بلکه سربازانی هستند که کار ویژه انجام داده اند و شاید تحصیلات آکادمیک نیز نداشته باشند.

وی گفت: همزمان با هفته جوان صدور کارت سلامت برای جوانان استان آغاز و تا سال 1400 ادامه خواهد داشت و جوانان استان با این کارت می توانند به صورت رایگان از خدمات مراکز بهداشت استفاده کنند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در شهرستان ها، جوانان نشست های متعددی با فرمانداران همزمان با هفته جوان خواهند داشت و مشکلات خود را بیان خواهند کرد در تبریز نیز جوانان برتر معرفی شده در جشنواره علی اکبر(ع) با استاندار نشست خواهند داشت.

حسین دهقانی رییس کارگروه ساماندهی امور جواناناستان نیز در این جلسه گفت: امسال یازدهمین دوره جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در استان برگزار می شود و جوانان برتر در یازده محور علمی- پژوهشی، ورزشی، اجتماعی، قرآنی، فرهنگی و هنری، رسانه ای، صنایع دستی و گردشگری، حوزه کسب و کار، فنی و مهارتی ، سلامت، ایثار و شجاعت معرفی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار