معاون ورزش و جوانان استان: 5400 پایگاه تابستانی اوقات فراغت در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

جاویدان: لزوم توجه به ورزش بانوان شاغل در ساعات اداری

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از فعالیت 5 هزار و 400 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در تابستان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۹۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون ورزش و جوانان استان: 5400 پایگاه تابستانی اوقات فراغت در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

امیر تقی زاده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی با بیان این که تئوری و نظری بودن برنامه های غنی سازی اوقات فراغت از معایب برنام ههای سال 97 بود، گفت: در برنامه های اوقات فراغت سال 98، سه طرح مهارت محور شامل دوره آموزشی و تربیت مربی برنامه های اوقات فراغت، هر جوان استان یک مهارت و مهارت آموزی 10 هزار نفر از جوانان در زمینه کمک های اولیه و امداد و نجات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تابستان امسال 5 هزار و 400 پایگاه اوقات فراغت در استان فعالیت خواهند کرد که افتتاح رسمی برنامه ها نیز سوم تیرماه با حضور مدیر کل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت برگزارخواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: برنامه ها و افراد تاثیرگذار در غنی سازی اوقات فراغت سال گذشته در مراسم افتتاحیه تجلیل می شوند.

تقی زاده بر اطلاع رسانی مناسب برنامه های غنی سازی اوقات فراغت از طریق صدا و سیما و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: پس از پایان برنامه های اوقات فراغت، جشنواره تجلیل اتز فعالین برگزار می شود که سال گذشته در 21 شهرستان اجرایی شد و امسال تلاش داریم در تمامی شهرستان ها برگزار شود.

245000 نفر از جمعیت زنان استان تحت پوشش برنامه های ورزش همگانی هستند

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بیان کرد: از کل جمعیت زنان استان که نزدیک 2 میلیون فر هستند فقط 245 هزار نفر تحت پوشش برنامه های ورزش همگانی هستند که باید در این زمینه و برای افزایش حضور زنان در فعالیت های ورزشی برنامه ریزی شود.

لیلا جاویدان ادامه داد: برای عملیاتی کردن فرهنگ نشاط در زنان 9 طرح در قالب جشنواره های مختلف برای زنان با مشارکت دستگاه های اجرایی پیش بینی کرده ایم که 8 هزار نفر از جمعیت زنان یعنی 32درصد تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی گفت: دومین علت مرگ و میر زنان به علت بیماری های ناشی از فقر حرکتی است لذا لازم است فعالیت های ورزشی بانوان به خصوص زنان شاغل در ساعات اداری جدی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار