معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی: آزمون انتخاب مدیران مدارس 30 خرداد برگزار می شود

تبریز ( پانا ) - معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی در جلسه تخصصی کارگروه ارزیابی شایستگی های حرفه ای مدیران و تضمین کیفیت مدارس استان از برگزاری آزمون الکترونیکی و حضوری انتخاب مدیران مدارس در 30 خرداد ماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۶۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی: آزمون  انتخاب مدیران مدارس 30 خرداد برگزار می شود

عاشور اکرمی در این جلسه یادآور شد: «فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با تأیید و تأکید وزیر آموزش‌وپرورش، گامی مؤثر در راستای استقرار شایسته‌سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای تصدی مدیریت واحدهای آموزشی است».

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: «مرحله شناسایی مدارس نیازمند مدیر، ثبت اطلاعات مدیران متقاضی مدیریت، بررسی قوانین عملکردی مدیران، آزمون حضوری از مراحل اولیه اقدامات است».

وی افزود: «داوطلب تصدی پست مدیریت در مناطق مرکزی استان‌ها، در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند که پس از بررسی سوابق پرسنلی و عملکردی این داوطلبان، شرایط احراز آنان توسط کمیته‌های انتخاب و انتصاب مدیران مناطق مرکز استان‌ها تأیید و امکان حضور آنان در آزمون حضوری و الکترونیکی وجود دارد».

معاون آموزش متوسطه استان در خصوص مرحله دوم گفت: «آزمون به‌ صورت حضوری و الکترونیکی بوده و این کار توسط مرکز نیروی انسانی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد، هدف اصلی از اجرای این آزمون شناسایی همکاران فرهنگی توانمند جهت پذیرش مسئولیت واحد آموزشی و تشکیل بانک اطلاعاتی در تمام مقاطع تحصیلی است».

اکرمی در ادامه افزود: «تمامی داوطلبان تصدی مدیریت مدارس که شرایط آن‌ها توسط کمیته انتخاب و انتصاب منطقه مورد تأیید قرارگرفته، با حضور در پایگاه آزمون به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور وارد سامانه شده و نسبت به پاسخگویی به سؤالات اقدام می‌نمایند. کسب حداقل 60 درصد از مجموع نمره آزمون توسط داوطلبان برای ورود به مراحل بعدی فرآیند الزامی است».

معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی گفت: « در مصاحبه حضوری بخش شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس پنج محور" نظارت و کنترل، مدیریت ارتباطات، مدیریت منابع، مدیریت آموزشی، دانش تخصصی" و بخش شایستگی های عمومی چهار محور" ویژگی شخصیتی،عادت ها، توانمندی و ارزش ها" اصل قرار می گیرد ».

وی درباره تاریخ و ساعت برگزاری این آزمون اظهار داشت: این آزمون تحت عنوان " طرح انتخاب و انتصاب مدیران مدارس " بوده و در ساعت 9 مورخه 30 خردادماه از طریق سامانه LTMS.medu.ir برگزار خواهد شد.

اکرمی در مورد منابع آزمون گفت: محتوا و منابع در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران به آدرسentekhab.medu.ir و در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به آدرس LTMS.medu.ir برای داوطلبان قابل دریافت است و سئوالات به صورت متمرکز کشوری طراحی و آزمون از طریق سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به آدرس LTMS.medu.ir با توجه به ضوابط و مقررات، در مراکز آزمون (CenterTest ) برگزار خواهد شد.

گفتنی است، نظارت بر فرایند مصاحبه در کمیته مناطق و نواحی، برنامه ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی بعد از انتصاب و تدوین شاخص نظارت و ارزیابی از مدارس مجری را ازجمله برنامه‌های آتی این پروژه مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار