در گفت‌وگو با پانا

افشین داوری: تیم ملی والیبال بدون بازی دوستانه وارد لیگ ملت‌ها می‌شود

تلاش می‌کنیم میزبان انتخابی والیبال المپیک شویم

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: به دلیل فشردگی برنامه‌های والیبال ایران در سال 98 به طور حتم برای لیگ ملت‌ها بازی دوستانه نخواهیم داشت.

کد مطلب: ۹۰۲۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
افشین داوری: تیم ملی والیبال بدون بازی دوستانه وارد لیگ ملت‌ها می‌شود

افشین داوری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره پایان لیگ برتر والیبال و قهرمانی شهرداری ورامین در این دوره از رقابت‌ها گفت: خوشبختانه امسال شاهد برگزاری یک لیگ خوب بودیم، البته در برخی مواقع ضعف‌هایی هم وجود داشت که باید برطرف شوند. تیم شهرداری ورامین از ابتدای فصل به عنوان تیم صدرنشین بود، به مرحله پلی‌آف هم به عنوان تیم صدرنشین راه پیدا کرد و در بازی فینال هم توانست با کسب دو پیروزی به عنوان قهرمانی برسد.

سرپرست فدراسیون والیبال در مورد وضع فعلی والیبال ایران اظهار کرد: والیبال یک رشته تیمی و دانشگاهی است که در این چند سال اخیر به دلیل عملکرد خوبی که داشته محبوبیت زیادی بین مردم و هواداران ایجاد کرده است. خوشبختانه والیبال ما در رقابت‌های مختلف و ورودی المپیک‌‌ها، عناوین جهانی و رنکینگ جهانی هم وضع خوبی در همه مقاطع دارد که نشان از اهمیت ویژه این رشته در کشور دارد. سال آینده هم روزهای شلوغی پیش روی والیبال ایران است؛ سال منتهی به المپیک است و تیم ما برای کسب سهمیه المپیک باید تلاش کند، از طرف دیگر رقابت‌های جهانی و قهرمانی آسیا هم پیش رو است.

وی به میزبانی‌های بین‌المللی والیبال ایران در سال 98 اشاره کرد و گفت: ما در سال 98 میزبان لیگ ملت‌های والیبال در دو شهر ارومیه و اردبیل و میزبان قهرمانی آسیا در تهران هستیم بنابراین باید از نظر فنی و شرایط میزبانی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون والیبال در مورد فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اظهار کرد: امسال تعداد لژیونرهای والیبال ایران افزایش پیدا کرد. ما هشت بازیکن در سطح اروپا داریم که همین موضوع خودش از اهمیت زیادی برخوردار است. در کنار بازیکنان با تجربه تعدادی از جوانان هم به لیست اولیه بازیکنان اضافه شده‌اند تا پشتوانه آینده باشند. طبیعی است که سال آینده از نظر اقتصادی کمی سخت است و ما هم رقابت‌های زیادی پیش رو داریم. امیدواریم در این وضع بتوانیم به همه امور رسیدگی کنیم.

داوری همچنین به کسب سهمیه المپیک اشاره کرد و گفت: ما ۱۲ فروردین برای حضور در اجلاس فدراسیون جهانی عازم سوئیس خواهیم شد و یکی از خواسته‌هایمان این است که میزبانی هشت تیم آسیا در انتخابی المپیک را برعهده بگیریم تا بتوانیم در ورودی المپیک میزبان باشیم. به طور حتم امتیاز میزبانی کار ما را برای حضور در المپیک و کسب سهمیه راحت‌تر می‌کند.

وی در مورد جلسه با ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی، و برنامه‌های تیم ملی عنوان کرد: همان‌طور که گفتم ما در سال آینده روزهای شلوغی داریم و در چندین رویداد مختلف باید شرکت کنیم. من با سرمربی تیم ملی جلسه گذاشتم و برنامه‌های تیم ملی را با او هماهنگ کردم، طبق برنامه، ایگور 19 فروردین به تهران می‌آید و بلافاصله اردوهای تیم ملی شروع می‌شود. لژیونرهای ما هم 15 اردیبهشت اضافه می‌شوند. در اواخر خرداد ما مسابقات لیگ جهانی را پیش رو داریم و با توجه به فشردگی برنامه‌ها و نبود لژیونرها قطعاً نمی‌رسیم بازی دوستانه برگزار کنیم. بعد از این رقابت‌ها، مسابقات کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم و اگر نتوانستیم در آن مسابقات سهمیه کسب کنیم با میزبانی از هشت تیم برتر آسیا به این امر مهم می‌رسیم.

سرپرست فدراسیون والیبال در مورد انتخاب دبیر کل فدراسیون و جبار قوچان‌نژاد که به عنوان گزینه این پست مطرح است، گفت: باید شخصی را انتخاب کنیم که به دور از حواشی باشد، با توجه به اینکه در کوران رقابت‌های لیگ بودیم باید صبر می‌کردیم تا فینال تمام شود؛ تا چند روز گزینه مورد نظر را معرفی خواهیم کرد. در این مدت هم خودمان کارهای مربوط به دبیری فدراسیون را انجام داده‌ایم.

داوری در پایان به ورودش به عرصه انتخابات فدراسیون والیبال اشاره کرد و گفت: من زمانی که به فدراسیون والیبال آمدم همه هدفم این بود که امور جاری فدراسیون را پیگیری کنم و مجمع انتخابات را به خوبی برگزار کنم. در مورد حضورم در عرصه انتخابات هیچ تصمیمی هنوز نگرفتم و به نظرم بهتر است در زمان خودش تصمیم بگیرم و فعلاً در مورد آن صحبتی نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار