پارسا قاضی؛ دانش‌آموزی که نابغه هنری است

تهران (پانا) - پارسا قاضی دانش‌آموز هنرمندی است که توانست در سن هفت سالگی عنوان نابغه هنری را کسب کند. این دانش‌آموز از سن سه سالگی در زمینه هنر خراطی شروع به کار کرده و با وجود سن کم توانسته در این زمینه خوش بدرخشد.

کد مطلب: ۹۰۲۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پارسا قاضی؛ دانش‌آموزی که نابغه هنری است

الهه علی میرزا، مادر این کودک نابغه هنری گفت: من و پدر پارسا 25 سال است در زمینه‌های مختلف هنری فعالیت داریم و پارسا نیز همراه ما به آتلیه می‌آمد و علاقه زیادی به همراهی ما داشت. پارسا خلاقیت و تفکر کودکانه را همراه بازی با قطعات و تراشه‌های چوب و استفاده از ابزار اولیه خراطی در آتلیه اجرا می‌کرد و بعد از یکسال به شکل حرفه‌ای هنرش را آغاز کرد.

مادر پارسا قاضی با انتقاد از اینکه برخی والدین تلاش می کنند علایق فرزندان را به سمت تمایلات خود ببرند، گفت: دراین زمینه ما به علایق و استعداد خاص پارسا احترام گذاشتیم و همین امر باعث شد نبوغ این کودک 8 ساله برای ایران در سطح بین المللی افتخار کسب کند.

او افزود: این کار ما ذهنیت خانواده‌های دوروبرمان را درباره اینکه بچه ها غیر از تحصیل نمی‌توانند به علایق دیگری بپردازند تا علاوه بر گذراندن کودکی، آینده خوبی را برای خود بسازند، تغییر داد و حتی خانواده‌های دوستان پارسا در مدرسه به آموزش این مهارت در کنار تحصیل به فرزندانشان علاقه‌مند شدند.

محمدحسن قاضی، پدر پارسا، در جواب این سوال که آیا پارسا تلاش کرده است تا این هنر را به دوستان خود آموزش دهد، گفت: پارسا نه تنها به دوستانش در مدرسه بلکه حتی به بزرگسالان هم آموزش می‌دهد و درقالب ورکشاپ در مراکز معتبر فرهنگی و آموزشی هنرش را به علاقه مندان معرفی می‌کند.

پارسا قاضی درباره جوایز و مقام‌هایی که کسب کرده است، گفت: من در سن 6 سالگی در رقابت با دانش آموزان 8 تا 12 ساله موفق به دریافت حکم قهرمانی دومینو شدم ودر مقطع اول دبستان نیز در مسابقات کتابخوانی منطقه مقام اول را کسب کردم.

همچنین در سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور به عنوان نفر برگزیده انتخاب شدم و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان پدیده شگفت‌انگیز نمایشگاه از من قدردانی کردند.

دریافت لوح افتخار از معاون رئیس‌جمهوری در سومین جشنواره صنایع دستی فجر در رقابت با بزرگترین هنرمندان کشور یکی دیگر از افتخارات پارسا قاضی است.

او همچنین به عنوان کم‌سن‌ترین هنرمند شاخص بین‌المللی در رشته خراطی از شورای جهانی صنایع دستی حکم خود را دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار