برگزاری همایش تخصصی استانی نوابغ جوان درشیروان

شیروان (پانا) - اولین همایش تخصصی استانی گروه مشاوره نوابغ جوان در کانون فرهنگی تربیتی شهید سمیه شهرستان شیروان برگزارگردید.

کد مطلب: ۸۹۷۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش تخصصی استانی نوابغ جوان درشیروان

حمید وظیفه شناس دکترای روانشناسی عمومی در این همایش با اشاره به آیه شریفه " وشاورهم فی الامر " در قرآن کریم گفت: تاریخچه ایجاد مشاوره، هم زمان با خلقت انسان است و سبک زندگی امروز ما نقش و اهمیت مشاوره را بیشتر از گذشته نشان می دهد و افرادی که دانش خود را در هر زمینه بین دیگران به اشتراک بگذارند قدرتمند خواهند شد.

وی افزود: در مباحث مشاوره ای نیز تربیت در کنار تحصیل مقدم تر است و انسان تنها موجودی می باشد که دوران کودکی طولانی دارد و برای تربیت او نیاز به صبر، حوصله و زمان زیادی است.

وظیفه شناس در ادامه اظهار داشت:انسان علاوه بر اینکه تنها موجودی است که ناشناخته، پیچیده است و شناخت اش نیز سخت می باشد، فردی توانمند است و هر کاری را که بخواهد می تواند آن را انجام بدهد و انسانی خوشبخت است که در کنار بعد شناختی، ابعاد عاطفی و اجتماعی او نیز تقویت شود و این موضوعی است که باید به والدین هم انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی یکی از فاکتورهای موفقیت است و یک مشاور هم باید با توجه به تفاوت های فردی در افراد، از دانش مشاوره ای روز برخوردار و به اصل رازداری نیز پای بند باشد گفت: داشتن هدف در زندگی و انجام خدمات مشاوره ای خانواده، ازدواج، شغلی، تحصیلی ( روش های مطالعه، مرور ذهنی دروس، فن و مهارت تست زنی و ... ) و خودپنداری مثبت در کسب موفقیت افراد بسیار اهمیت دارد.

فرشته رحمتی دکترای روانشناسی تربیتی نیز در این همایش گفت:نخبه و نابغه کسی است که دغدغه کمک به دیگران را در ذهن خود دارد و باید برای رسیدن به هر موفقیتی افراد با استعداد را شناسایی نمود و همچنین ارتباط خود را با دنیا نیز برقرار کرد و برای انجام کارهای بزرگ باید ایده های نو با کارهای متفاوت انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث روان شناختی بچه ها و تربیت آنان چه کاری انجام داده ایم اظهار داشت:اضطراب تا یک اندازه ای برای انسان ها لازم است اما به طور کل، مادر تمام اختلالات روانی است و اگر کنترل نشود مشکلات حادی را برای افراد به وجود خواهد آورد و طبق بررسی های انجام گرفته حال برخی از بچه های جامعه ما خوب نیست و اضطراب در بین آنان خیلی زیاد است.

رحمتی افزود:با برگزاری کارگاه های آموزشی با رویکرد مسائل تربیتی، مشاوره ای و آموزش مهارت های ارتباطی با والدین تعامل برقرار نمایید و همچنین فرصت های آموزشی برابر را نیز برای فرزندان این مرز و بوم ایجاد کرده و همه دست به دست هم دهیم تا یک جامعه ای سالم همراه با فضیلت های اخلاقی داشته باشیم.

مدیر مسئول و ایده پرداز گروه مشاوره تخصصی نوابغ جوان نیز با بیان خیرمقدم و تشکر از حامیان برگزاری این همایش گفت:با توکل بر خداوند متعال می توان هر کاری را به سرانجام رساند و با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را در کشور ارائه داد.

علی رضاقلی زاده با بیان اینکه، ادامه فعالیت این گروه، نیاز به حمایت های معنوی و استفاده از تجربیات همه دوستان را می طلبد افزود:با استفاده از فضای اینترنتی تحت عنوان وبینار می توان خدمات بسیار زیادی را در جامعه برای همه افراد ارائه نمود.

سید امین حسینی مدیر برنامه های گروه مشاوره تخصصی نوابغ جوان نیز افزود: در این گروه برنامه ریزی و پیش بینی برگزاری 10 جلسه آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری جهت داوطلبین کنکور شده است که با اطلاع رسانی به جامعه هدف، در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

قرائت قرآن توسط قاری نوجوان احمدرضا دبدبه، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و بیان نکاتی مهم در حوزه ادبیات در آزمون سراسری توسط استاد علی اصغر رفیعی راد از دیگر برنامه های این همایش بود.

این همایش با حضور رتبه برترهای کنکورهای سراسری سال های 1397-1396-1395، دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ( پردیس های خواهران و برادران )، آقای رستگار مدیر موسسه آموزشی هوشین، خانم عطیه اسدی رتبه 8 علوم انسانی و سید حسن حسینی رتبه برتر آزمون سراسری علوم ریاضی، حسین رضا قلی زاده، طاهره یحیی زاده و فائزه رضاقلی زاده ( حامیان معنوی و مالی ) برگزار گردید.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار