سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس: افزایش گروه‌های خیریه درمانی در کشور اتفاق مبارکی است

شیراز (پانا) – سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، ورود و تکثیر گروه‌های خیریه در حوزه درمان را اتفاق مبارکی دانست و افزود: اما پیام این حرکت برای مسئولان عدم توانایی نظام‌های بیمه‌ای و درمانی در پاسخگویی به نیازهای درمانی افراد درمانده و محروم جامعه است.

کد مطلب: ۹۰۱۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس: افزایش گروه‌های خیریه درمانی در کشور  اتفاق مبارکی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس سیدعلی نقیب لقمانی، نیاز به دسترسی به خدمات پزشکی رایگان به ویژه در مناطق محروم را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی این مناطق ذکر کرد و گفت: بخشی از افراد مولد در فارس به دلیل خشکسالی‌های اخیر به لحاظ اقتصادی دچار مشکلات فراوانی شده‌اند و به دلیل این که تحت پوشش هیچ یک از سازمان‌های متولی همچون کمیته امداد و بهزیستی نیستند از دسترسی به خدمات درمانی مورد نیاز محروم مانده اند.

او با تاکید بر فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای ورود هرچه بهتر خیران به مقوله‌هایی همچون درمان گفت: جنوب فارس به لحاظ شرایط آب‌وهوایی آن به لحاظ مشکلات چشمی نیاز مبرمی به کمک های انجمن‌های خیریه دارد که تقاضای ما برگزاری دوره‌های درمانی آنان در مناطق محروم فارس همچون جنوب آن و سایر مناطقی که امکان دسترسی به مرکز استان را ندارند می‌باشد.

لقمانی با بیان این که کار خیریه در حوزه درمان برگشت به اصل ناب پزشکی در کشور است گفت: نگرانی ما از بابت افرادی است که تا دیروز درآمد و معیشت خوبی داشتند اما در چند سال اخیر به واسطه خشکسالی بنیان‌های اقتصادی آنان از بین رفته و امروز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم قرار ندارند در حالی که افراد ناتوانی که پیش از این تحت پوشش این نهادها قرار داشته اند از امکانات این دو سازمان برخوردارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه بر تامین نیازهای این گروه برای زیرساخت‌های اولیه و حمایت از فعالیت خیرخواهانه آنان در حوزه درمان و به ویژه چشم پزشکی در فارس تاکید کرد.

در این دیدار که به منظور برنامه ریزی و.هماهنگی جهت ارایه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی رایگان به روستاییان مناطق محروم فارس تشکیل شده بود اعضای گروه خیرین نورآوران سلامت ضمن استقبال از حضور این گروه در فارس به اتفاق، برخی از نقاط استان را برای بازدید و تایید نهایی در امر خدمت رسانی تعیین کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار