مدیر کل بیمه سلامت استانی مرکزی:

تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران بزرگترین انقلاب در ساختار نظام بیمه ای کشور است

خبرگزاری پانا: مدیر کل بیمه سلامت استانی مرکزی گفت:تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران بزرگترین انقلاب در ساختار نظام بیمه ای کشور است.

کد مطلب: ۱۴۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد

دکتر محمدرضا جیریایی در گفتگو با خبرنگار پانا، در آستانه سالروز تشکیل بیمه خدمات درمانی کشور گفت : بزرگترین اصلاح در ساختار نظام بیمه ای و سلامت کشور تغییر نام اداره کل بیمه خدمات درمانی به نام سازمان بیمه سلامت ایران است.

وی افزود: این اقدام به منظور دستیابی به رشد پایدار در حوزه درمانی و سلامت کشور، دستیابی به تحقق عدالت اجتماعی و کاهش سهم مردم از هزینه های درمانی به 30 درصد صورت گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت استانی مرکزی با اشاره به اینکه دستیابی به پوشش فراگیر و عادلانه در خدمات سلامت از دیگر اهداف این اقدام می باشد بیان کرد: شاخصه هایی چون شناسایی جمعیت هدف، بیمه همگانی و اجباری، نیازهای منطقه ای و دسترسی آسان و ایجاد یک چتر حمایتی برای فقیر ترین افراد جامعه شامل این موارد می شود.

وی تصریح کرد: کاهش سهم مردم از هزینه های سلامت به 30درصد با اهدافی چون تعیین تعرفه خدمات بر مبنای قیمت واقعی، استقرار کامل نظام ارجاع و پزشک خانواده، خرید راهبردی خدمات بر مبنای تعرفه های مبتنی بر واقعیت و ... انجام شده است.

جیرییایی انجام نظارت های کمی و کیفی، تجمیع و مدیریت بهینه منابع مالی نظام سلامت کشور را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و یادآور شد: ایجاد و گسترش بیمه پایه ی درمان یکسان برای همگان و ایجاد امکان نظارت بر ارائه خدمات بیمه تکمیلی از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار