اجرای طرح عید و داستان به جای پیک نوروزی در لرستان

خرم آباد (پانا) -معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان لرستان گفت : نوروز 98 ، عید و داستان جایگزین پیک نوروزی می شود.

کد مطلب: ۹۰۰۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح عید و داستان به جای پیک نوروزی در لرستان

سید عیسی سهرابی افزود:داستان خوانی،داستان نویسی و داستان گویی باعث کشف استعداد نویسندگی دانش آموزان می شود و از جمله اهداف دیگر این طرح را آشنا کردن کودکان با کتاب، ایجاد زمینه یادگیری بیشتر دانش آموزان با تکیه بر نشاط در ایام نوروز، پرورش خلاقیت دانش آموزان با توجه به نقش داستان در انتقال ارزش ها و تقویت قوه تخیل و تقویت توان گفتاری، شنیداری و ابتکار دانش‌آموزان می توان برشمرد.

وی اظهار داشت : داستان و ادبیات داستانی محفل خوبی برای انتقال تجربه است به این معنی که ادبیات داستانی منجر می شود به اینکه تجربه نویسنده به مخاطب منتقل شود و مخاطب در فرآیند مطالعه داستان وقتی در جریان هم ذات پنداری قرار می گیرد می تواند تجربه ها را در وجود خود درونی کند و خودش هم دست به تجربه بزند.

وی گفت: در ایام نوروز امکان تجربه اندوزی بیشتری برای دانش آموزان فراهم است چون هم امکان سفر مهیاست و در سفر تجربه های مختلفی ایجاد می شود هم دید و بازدید با اقوام که به رد و بدل شدن گفتگو می انجامد و همچنین امکان بازی های دسته جمعی وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی افزود : هدف بچه ها فقط نوشتن انشا و خلاصه داستان نیست بلکه باید بچه ها را آزاد گذاشت تا به هر شکلی درباره کتاب ها بنویسند و اگر احساس کردند نمی خواهند چیزی بنویسند اجباری در آن نباشد حق انتخاب با دانش اموزان است که روایتگر یا نویسنده داستان باشند معلمان و خانواده‌ها برای انتخاب کتاب متناسب با سن کودکان باید همکاری کنند.

سهرابی گفت : طرح عید و داستان علاوه بر دانش آموزان 6 پایه تحصیلی دوره ابتدایی شامل نوآموزان پیش دبستان هم می شود، نوآموزان می توانند درباره یک تصویر، قصه گویی کرده و خانواده ها آن داستان را بنویسند یا ضبط کنند و یا در این رابطه نقاشی بکشند و یا فعالیت های متنوع دیگری متناسب با شرایط آموزشی و تربیتی دوره پیش دبستان طراحی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار