معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان:

اجرای طرح عید و داستان ویژه نوآموزان دوره پیش دبستان استان کردستان در ایام تعطیلات نوروز

سنندج(پانا)_معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح داستان نویسی، داستان خوانی و داستان گویی برای نوآموزان دوره پیش دبستان در ایام تعطیلات نوروز 97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح عید و داستان ویژه نوآموزان دوره پیش دبستان  استان کردستان در ایام تعطیلات نوروز

به گزارش پانا کردستان، صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: به منظور فراهم کردن فرصت تجربه و یادگیری در طبیعت به همراه خانواده با تاکید بر تقویت مهارت های ارتباطی، مشاهده و تفکر خلاق از طریق قصه، داستان و روایت، طرح عید و داستان در تعطیلات نوروز 97 برای نوآموزان دوره پیش دبستان استان برگزار می شود.

عبدالهی با بیان اینکه اجرای این طرح طی نیمه دوم اسفند ماه تا پایان فروردین ماه اجرا می شود؛ بر استفاده از قالب های متنوع متناسب با توانایی و علائق نوآموزان دوره پیش دبستان تاکید کرد و گفت: این طرح با هدف تقویت مهارت گوش دادن و سخن گفتن خلاق نوآموزان اجرا می شود و باید از هرگونه متن نوشتاری خودداری شود.

وی ادامه داد: هنگام داستان خوانی از روی کتاب، کودک تصاویر و نوشته های کتاب را می بیند و سپس به دلخواه تصاویری را نقاشی می کند و برای تصویری که کشیده داستان جدید می سازد.

عبدالهی افزود: همچنین در طرح عید و داستان، ابتدا داستانی توسط والدین برای کودک تعریف می شود، سپس کودک هر بخشی از آن را که دوست دارد یا در ذهنش مانده را نقاشی می کند و یا بخشی از یک داستان را به صورت نمایش اجرا می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در این طرح می توان شیء یا تصویری را به کودک نشان داد و از او خواست که قصه ای برایش بگوید .

به گفته این مقام مسئول در این طرح مربیان و والدین با خلاقیت خود می توانند موقعیت های یادگیری جذابی را طراحی کنند تا کودکان فعالیت های تربیتی را با علاقه و اشتیاق اجرا کنند و از طبیعت و ارتباط همسالان و دیگران یاد بگیرند و از یادگیری لذت ببرند.

تعریف کردن خلاصه یک قصه توسط کودک و نوشتن آن توسط والدین، تعریف کردن داستان توسط کودک و ضبط صدای او، تعریف کردن بخشی از یک داستان برای کودک و ادامه قصه توسط او از دیگر برنامه های است که می تواند در این طرح قابلیت اجرایی پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار