خدابنده: نقش معلمان در گرایش دانش آموزان به سمت مباحث قرآنی مهم و حیاتی است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضویدر مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر خراسان رضوی، نقش معلمان در گرایش دانش آموزان به سمت مباحث قرآنی را مهم و حیاتی دانست.

کد مطلب: ۹۰۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
خدابنده: نقش معلمان در گرایش دانش آموزان به سمت مباحث قرآنی مهم و حیاتی است

قاسمعلی خدابنده گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از تکالیف این دستگاه توجه به مفاهیم و مبانی قرآنی ست و بر همین اساس در محتوای سند تحول نگاه ویژه ای به قرآن شده است.

وی افزود: قرآن کتابی برای راهنمایی انسان در تمامی عرصه های زندگی ست و اگر ما براساس آموزه های این کتاب آسمانی و الهی در مسیر حرکت کنیم قطعا نور و سعادت در انتظارمان خواهد بود.

خدابنده تاکید کرد: قرآن کتابی برای هدایت انسان ها و رحمتی از سوی خداوند است که به انسان ها نازل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در آموزش و پرورش، در راستای اهدافی که وجود دارد، آموزش فراگیر قرآن در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه در استان خراسان رضوی با تلاش های صورت گرفته در حوزه پرورشی و فرهنگی اقدامات بسیار خوبی در حوزه فعالیت های قرآنی صورت گرفته که منجر به نتایج قابل توجهی نیز در حوزه های مختلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار دانش آموز قرآنی با گذر از از مرحله مقدماتی مسابقات قرآن که از کف مدارس آغاز شد در سطح استانی مسابقات شرکت می کنند.

خدابنده ادامه داد: فراگیر شدن نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن در مدارس استان با حضور بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز نشان از گرایش دانش آموزان و اهتمام آموزش و پرورش به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: نقش معلمان در گرایش دانش آموزان به سمت مباحث قرآنی و البته عمل به دستورات قرآن بسیار مهم و حیاتی ست و قطعا تلاش های همکاران ما در مدارس در توسعه علوم قرآنی در بین این نسل باید مورد توجه جدی باشد.

وی در پایان گفت: چندین سال متوالی ست که نمایندگان آموزش و پرورش استان در رقابت‌های دانش آموزی قرآن در سطح کشور درخشش قابل توجهی داشته اند و رتبه های برتر کشوری در بخش های مختلف را بدست آورده و افتخار آفرین بوده اند و امیدواریم با برگزاری مطلوب مرحله استانی این رقابت ها شاهد تداوم یافتن این موفقیت ها در سطح کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار