علیرضا مالک اشرفی: آینده دانش آموزی که با قرآن مانوس شود، تضمین است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در افتتاحیه دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان، انس با قرآن را تضمین کننده زندگی دانش آموزان در آینده دانست و گفت: با بررسی های به عمل آمده هیچ دانش آموز قرآنی درگیر آسیب های اجتماعی نیست.

کد مطلب: ۹۰۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا مالک اشرفی:  آینده  دانش آموزی که با قرآن مانوس شود،  تضمین است

علیرضا مالک اشرفی در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات که خراسان رضوی با حضور دانش آموزان پسر رشته های پژوهشی گروه یک و کل دانش آموزان پسر منتخب گروه سه استان در اردوگاه فرهنگی و تربیتی ثامن الحجج مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم تفکر و تدبر در آیات قرآن گفت: تمام فرایند و برنامه های قرآنی برای آرامش دانش آموزان است و برنامه های ما از جمله تلاوت قرآن تنها و بدون تدبر کامل نست و در مرحله بعد تدبر عمل به آیات قرآن مورد تاکید است که از جمله اهداف ما در برنامه های قرآنی است.
وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت امده است که انسان را به گونه ای تربیت کند به خویشتن خویش بپردازد. آرامش انسان زمانی حاصل می شود که انسان درگیر خویش باشد و به عیوب دیگران توجه نکند اهل غیبت، حسادت، تمسخر دیگران نباشد و سو ظن به دیگران نداشته باشد که در قرآن تمام این صفات مذموم می باشد.
وی با بیان اینکه سالهای قبل با همین گروه بندی دانش آموزان در مسابقات با فاصله رتبه اول کشور را کسب کرده ایم، گفت: ما از سال گذشته رتبه اول دوم و سوم را حذف کردیم و به جای آن رتبه ممتاز و عالی داریم و ممتازین در رقابت نهایی شرکت می کنند.
مالک اشرفی با بیان اینکه در فعالیت های قرآنی دنبال نخبه پروری نیستیم، اظهار کرد. مابه دنبال فراگیر کردن فعالیت های قرآنی در مدارس هستیم و شما دانش آموزان قرانی با جذب دوستانتان در این مسیر می توانید ما را در دستیابی به این هدف همراهی کنید.

وی افزود: برنامه حفظ جز سی قران از این جمله برنامه ها است که دویست و پنجاه هزار دانش آموز ابتدایی در این برنامه شرکت کرده اند و هدف اولیه ما از این برنامه مانوس کردن دانش آموزان با قرآن است. چرا که دانش آموزی که با قرآن مانوس شود آینده زندگی او تامین است. با برسی به عمل آمده هیچ دانش آموز قرآنی درگیر آسیب های اجتماعی نیست.
وی گفت: یک میلیون نفر رشته در مرحله آموزشگاهی در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند که از این تعداد در چهار گروه 750 نفره یعنی سه هزار نفر در مرحله اول استانی با هم رقابت می کنند و در مرحله نهایی 1500 نفر شرکت می کنند که منتخبین ان به عنوان نمایندگان استان در مرحله کشوری شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار