کمیسیون مهر و میراث در شهرداری‌ها تشکیل می شود

کاشان ( پانا) - مدیرکل دفتر امورمجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری، جذب گردشگر، حمایت از صنعتگران صنایع دستی، احیا و مرمت مکانهای فرهنگی و تاریخی کمیسیون مهر و میراث تشکیل می شود.

کد مطلب: ۸۹۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون مهر و میراث در شهرداری‌ها تشکیل می شود

جلال تاجیک مدیرکل دفتر امورمجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور در نشست فصلی انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد اظهار کرد: ساماندهی و بهره برداری از کاربری های فرهنگی مکانهای تاریخی، رفع موانع مربوط به ساخت تاسیسات گردشگری، شناسایی و تقویت هنرمندان صنایع دستی در جهت توسعه و اعتلای شهرستانها در این کمیسیون پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه تشکل‌های غیردولتی در استان‌ها تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد بازوان سازمان میراث فرهنگی هستند و نقش ویژه‌ای در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دارند بنابراین ساماندهی آنها یک ضرورت است.

وی تاکید کرد: خانه تشکل‌های غیردولتی به عنوان محلی برای اجتماع و هم فکری تشکل‌های دوست‌دار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است تا بتوانند ایده‌ها و افکار خود ارائه دهند و تاکنون در 12 استان راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر امورمجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور گفت:منطقه کاشان یکی از مناطق فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی است و توانسته به اندازه چند استان اقامت و پیشرفت گردشگری ایجاد کند.

وی گفت: انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آبادیکی از انجمنهای پیشرو و فعال در کشور است که فعالیت های آن می تواند الگوی سایر تشکلهای مردم نهاد در کشور شود و عاشقانه برای توسعه کشور تلاش کنند.

تاجیک گفت: کویر متعلق به مردم است و مردم باید آن را آباد کنند و در سال جاری اعتباری معادل یک میلیارد و 400 میلیون ریال برای توسعه و ساماندهی گردشگری در کویر مرنجاب اختصاص یافته است.

گشایش نمایشگاه آثار دانش آموزان دبیرستان شهدای صنایع کرک نوش آباد،تقدیر از اعظم داداشی و زهرا دهقانی مدیر و مربی صنایع دستی دبیرستان و اعضا هیت مدیره دوره ششم انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد، از جمله برنامه های این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار