آیین نوروزگاه در چشمه سلیمانیه فین آغاز شد

کاشان ( پانا) - رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: آیین نوروزگاه با هدف آگاهی بخشی شهروندان برای حفاظت از میراث معنوی و ناملموس جشن باستانی نوروز در چشمه سلیمانیه باغ جهانی فین آغاز شد.

کد مطلب: ۹۰۳۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین نوروزگاه در چشمه سلیمانیه فین آغاز شد

به گزارش پانا کاشان مهران سرمدیان اظهار کرد: نوروزگاه فرصت مناسبی برای بازخوانی و معرفی آداب و رسوم منطقه فرهنگی کاشان به شهروندان و گردشگرانی است که در تعطیلات نوروزی به این شهرستان سفر می کنند.
وی تصریح کرد: بنا و صفه هایی که در اطراف این چشمه ساخته شده مربوط به دوران شاه سلیمان صفوی است که آن را به نام چشمه سلیمانیه می نامند و بازگشایی آن بعد از چهار دهه تعطیلی، و برگزاری مراسم نوروزگاه جذابیت را با گشت و گذار در چشمه سلیمانیه برای میهمانان نوروزی دوچندان کرده است .

وی افزود: چشمه سلیمانیه در ضلع جنوبی باغ تاریخی فین کاشان با فاصله چند متری واقع شده که محل تامین آب آشامیدنی باغ فین و باغهای فین علیا و سفلی است که از عمق صخره ها و کوه های آهکی غرب کاشان به نام کوه دندانه و هفت کتل می جوشد .
سرمدیانگفت: آیین نوروزگاه در تمام روزهای نوروز با اجرای برنامه هایی از قبیل آئین اسفندی، پرده خوانی، ورزش زورخانه، خیمه شب بازی، هنرهای نمایشی، سرنا نوازی، اجرای رقص اسب چوبی، بازی های بومی و محلی، و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی کاشان برگزار می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار