رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان:

سازمان دانش آموزی پرقدرت از خبرگزاری پانا حمایت می کند

همدان (پانا) - صبح روز گذشته جلسه ای جهت هماهنگی خبرنگاران و فعالان حوزه خبر با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان و خبرنگاران خبرگزاری پانا در دفتر ریاست این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۹۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی پرقدرت از خبرگزاری پانا حمایت می کند

رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگاران پانا عنوان کرد: هدف از برگزاری این جلسه جمع بندی فعالیت های سال جاری و بررسی برنامه های سال ۹۸ است.
رضا میرزایی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خبرنگاران از آن ها خواست انتقادها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.
او در ادامه خواستار فعالیت جدی و دلسوزانه خبرنگاران جهت همکاری با سرپرست خبرگزاری شد و به پاسخ گویی سؤال های خبرنگاران پرداخت.
میرزایی با اشاره به این که حوزه بندی خبرنگاران نیازمند نیروی کافی است گفت: خبرنگاران می توانند به صورت تخصصی و در یک حوزه خاص مثل حوزه ورزشی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کار خبر را پیگیری کنند.
او اظهار کرد: در سال آینده سازمان دانش آموزی استان همدان به آموزش حرفه ای خبرنگاران پانا در زمینه خبرنویسی و عکاسی توسط مدرسان مجرب خواهد پرداخت چرا که از اهداف این سازمان ارتقاء خبرگزاری پانا به عنوان یک خبرگزاری مرجع است.
رئیس سازمان دانش آموزی استان در ادامه گفت: در راستای درآمدزایی خبرگزاری پانا، خبرنگاران بعد از گذراندن دوره تخصصی برای تدریس خبرنگاری و عکاسی به علاقمندان این حوزه به شهرستان ها و مناطق اعزام خواهند شد.
از دیگر پیشنهادهای مطرح شده توسط خبرنگاران در این جلسه می توان به تولید نشریه دیواری و نشریه مکتوب در مدارس جهت درآمدزایی، رشد و گسترش پانا اشاره کرد.
میرزایی هدف از برگزاری دوره های آموزشی در شهرستان ها و مناطق را ارتباط دانش آموزان با خبرگزاری پانا و کشف استعداد آن ها در زمینه تولید خبر و ایجاد اشتغال دانش آموزان در آینده بیان کرد.
او با اشاره به این که یکی از نقاط قوت مدیریت جدید خبرگزاری پانا افزایش خبرهای تولیدی است گفت: در گذشته بسیاری از خبرهای منتشر شده در خبرگزاری کپی بود اما اکنون پانا این افتخار را دارد که خبرهای آن تولیدی است و از اخبار کپی استفاده نمی شود لذا جهت کسب اعتبار و فراگیر شدن این خبرگزاری هر خبرنگار باید در طول هفته حداقل ۵ خبر تولیدی داشته باشد.
مدیرعامل خبرگزاری پانا با تأکید بر این که با برنامه ریزی می توان جایگاه واقعی پانا را به دست آورد گفت: این خبرگزاری آبروی سازمان دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش استان است و همه باید تلاش کنیم که یک خبرگزاری پرقدرت و حرفه ای داشته باشیم.
میرزایی تصریح کرد: ما نیازمند خبرنگاران حرفه ای و توانمند در پانا هستیم که از قدرت تحلیل بالایی برخوردار باشند تا بتوانند مشکلات موجود در جامعه را بررسی کرده و با تحلیل درست و بدون سوگیری جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند.
او ضمن بیان این که سازمان دانش آموزی پرقدرت از خبرگزاری پانا حمایت می کند گفت: مهم ترین مأموریت سازمان دانش آموزی در حوزه پانا پرورش خبرنگارانی است که در آینده بتوانند جزء خبرنگارهای فعال و حرفه ای بوده و خود صاحب نشریه باشند.

رئیس سازمان دانش آموزی در پایان از خبرنگارانی که در ایام دهه فجر اخبار استان را پوشش دادند تقدیر به عمل آورد.

معصومه جدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار