مدیر خبرگزاری پانا سیستان وبلوچستان مطرح کرد

لزوم ذوق و استعداد در خبرنگاری

زاهدان (پانا) – مدیر خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان در حاشیه سومین کارگاه تخصصی خبرنگاران پانا، گفت: خبرنگاری نیاز به ذوق، استعداد و سلیقه دارد و مهم ترین ویژگی این عرصه، داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری است، بر این اساس کسی باید وارد عرصه جذّاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که از نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد و با پرهیز از احساسات، بکوشد رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده منتشر کند.

کد مطلب: ۷۰۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرئوف براهویی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ما در خبرگزاری پانا توجه به بخش آموزش دانش آموزان است که به همت سازمان دانش آموزی این آموزش ها به خوبی در حال پیگیری و اجرا است.

مدیر خبرگزاری پانا سیستان وبلوچستان با بیان اینکه خبرنگاری می تواند هم راستای مطالبه گری در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: خبرنگار باید فردی کنجکاو، پیگیر، با انگیزه، آشنا به اطلاعات عمومی، ساده نویس و دارای مهارت ارتباطی و سرعت عمل و... در کار باشد.

وی در ادامه افزود: تربیت نسل رسانه ای کشور یکی از اهداف خبرگزاری پانا است که امیدواریم با برنامه های بسیار خوب و مفید همکاران ما در بخش خبرگزاری پانای استان به این مهم دست یابیم.

براهویی با اشاره به اینکه یکی از فاکتورهای موفقیت برای خبرنگار شم خبری آن است، تصریح کرد: دستیابی به خبر، کاری آسان نیست بنابراین خبرنگاری که وظیفه گردآوری اطلاعات و تهیه خبر از رویدادها را به عهده دارد باید بداند چه چیزی دارای ارزش خبری است و آیا مورد مطالبه عموم است، لذا به دنبال تهیه خبر و اطلاع رسانی دقیق به عموم مردم شود.

مدیر خبرگزاری پانا سیستان وبلوچستان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران پانا بر تاثیر گذاری در تبادل تجربیات دانش آموزان با یکدیگر در این جلسات اشاره کرد و گفت: دانش آموزان با علایق مختلف باید در سرویس های خبری مختلف این خبرگزاری به درستی هدایت شوند تا انگیزه آنها نیز تقویت شود.

انتهای خبر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار