رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش:

مشارکت و همبستگی اقوام یکی از نکات قوت جوامع بشری بوده و پیشرفت جامعه را به دنبال دارد

آبپخش،بوشهر(پانا)_مراسم همبستگی اقوام ایرانی در دبیرستان فنی حرفه ای کربلا 4 با حضور مسئولین شهر آب پخش، مدیران و دانش آموزان برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۹۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت و همبستگی اقوام یکی از نکات قوت جوامع بشری بوده و پیشرفت جامعه را به دنبال دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش آب پخش اظهار داشت: ایران سرزمینی است در برگیرنده ی گروه های قومی، زبانی و دینی گوناگون. فرهنگهای اقوام ایرانی با همه ی گوناگونی به سبب همزیستی تاریخی اجتماعی طولانی در سرزمین ایران، در برخی وجوه، قرابتها و اشتراکاتی دارند که آنها را به یکدیگر نزدیک می کند. ملت بزرگ ایران به رغم وجود تیره های مختلف و رنگارنگ قومی و زبانی، داراى یک وطن، یک تاریخ، یک فرهنگ، و آداب و رسوم می باشند.

اکرم پاپری گفت: همبستگی ملی یکی از مهمترین عوامل حیات دولتهای کنونی است که به واسطه ی آن هویت هر ملت تکوین یافته و بقا و تداوم آن در طول زمان میسر می شود با این وجود کثرت اقلیت های قومی و مذهبی در ایران، به لحاظ تاریخی، کشور را در برابر اختلافات قومی، مذهبی و فرهنگی آسیب پذیر نموده است.

پاپری عنوان کرد: وجود قومیت ها به عنوان قسمتی از خرده فرهنگ ها، یکی از واقعیت های غیر قابل انکاری است که در صورت بی توجهی به آن، خطر بالقوه ای همبستگی ملی را تهدید می کند.

وی بیان داشت: ارتباطات درون فرهنگی که زیر مجموعه ی فرهنگ یک جامعه می باشند پرداختن به زیرساخت های فرهنگی را بیان می کند، ضرورت و اهمیت همبستگی در جهت ارتقاء ارتباطات درون فرهنگی به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و همبستگی ملی در سطح جهان، در میان امت اسلامی را متذکر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار