راهنمای پیشگیری و کاهش پیامدهای حوادث چهارشنبه آخر سال در کردستان ابلاغ شد

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از ابلاغ دستورالعمل راهنمای پیشگیری و کاهش پیامدهای حوادث چهارشنبه آخر سال به واحدهای اداری و آموزشی استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
راهنمای پیشگیری و کاهش پیامدهای حوادث چهارشنبه آخر سال  در کردستان ابلاغ شد

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی اسفندماه و چهارشنبه آخر سال، بر ضرورت رعایت رویکرد فرهنگی و تربیتی در برنامه ها و اقدامات مربوط به حفظ و ارتقای سلامت جسمی دانش آموزان و پیشگیری از بروز آسیب های جانی و خسارات مالی در مدرسه و جامعه تاکید کرد.

وی از تشکیل جلسه کارگروه سلامت با موضوع پیشگیری و کاهش اثرات سوانح مرتبط با آتش سوزی و اتخاذ تدابیر مناسب برای مدارس با حضور نمایندگان دستگاه های متولی نظیر ائمه جمعه، صدا و سیما، مطبوعات، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و ...خبر داد و بر آگاه سازی و اطلاع رسانی در این خصوص با استفاده از ظرفیت های استانی تاکید کرد.

خوش گوار از اختصاص بخشی از مراسم صبحگاهی دانش آموزان به موضوع حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: در این مراسم کارشناسان هلال احمر، آتش نشانی و اورژانش به بیان مطالبی در خصوص چهارشنبه سوری پرداخته و دانش آموزان را در این زمینه آگاه می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مخاطرات چهارشنبه آخر سال، سوختگی، آسیب های سیستم بینایی، آسیب های روحی و روانی و عوراض پوستی، تنفسی و خونی را از مهم ترین این خطرات عنوان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود، نکات و توصیه های ایمنی برای والدین، دانش آموزان و مسئولان واحدهای آموزشی داشت و از والدین خواست فرزندان خود را با خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش، ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

خوش گوار با بیان اینکه دانش آموزان، گروه هدف اصلی مواجه با حوادث چهارشنبه آخر سال هستند؛ گفت: آنان می توانند به عنوان سفیران، اطلاعات آموخته شده را به خانواده و همسالان منتقل نمایند.

وی ادامه داد: مدارس نیز می توانند با بهره گیری از روش های نوین آموزش سلامت و تغییر رفتار، فعالانه در افزایش سواد سلامت دانش آموزان برای شناخت عوامل تاثیرگذار بر سلامت و توانمندسازی آنان جهت مقابله با عوامل تهدید کننده سلامت و انتخاب شیوه های زندگی سالم از طریق اجرای برنامه های آموزشی گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار