رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل:

آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان اردبیل به ۱۳۹ نفر رسید

اردبیل (پانا) - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل از فوت یک نفر و مصدومیت ۱۳۹ نفر دیگر در چهارشنبه آخر در اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان اردبیل به ۱۳۹ نفر رسید

فرهاد غیبتی در جمع خبرنگاران واصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: بی‌احتیاطی و آتش‌بازی در شب چهارشنبه سوری در استان اردبیل یک جوان 26 ساله را قربانی کرده و موجب مصدوم شدن 139 تن دیگر شد که بدترین و شدیدترین حادثه شب گذشته همان انفجار بمب دست‌ساز در یکی از محلات شهر اردبیل بود که منجر به کشته شدن یک نفر گردید.

وی با اشاره به انفجار شب گذشته در محله داروپخش اردبیل تصریح کرد: طی این حادثه که سه جوان مشغول ساخت بمب به صورت دستی بودند بر اثر بی‌احتیاطی انفجار شدیدی رخ داد که در این حادثه یک جوان در دم جان باخته و دو تن دیگر نیز از ناحیه دست دچار قطعی عضو شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ادامه داد: از مجموع مصدومان شب چهارشنبه آخر سال در اردبیل که 139 نفر بودند 11 نفر از ناحیه چشم و مابقی افراد نیز از دست و صورت آسیب دیده‌اند که در سریع‌ترین زمان ممکن به نزدیکترین پایگاه اورژانسی و مراکز درمانی انتقال داده شده و نسبت به مداوا اقدام کردند.

غیبتی بیان کرد: از 139 نفر مصدوم در چهارشنبه سوری 120 نفر مرد و 19 نفر بانو بودند که 112 نفر با انجام خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص و 21 نفر هم بستری شده‌اند و طول درمان انان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار بیشتر مصدومان از شهر اردبیل بوده است، اظهار کرد: در حوادث چهارشنبه آخر سال آمار مصدومان بیشتر از شهر اردبیل بوده که 80 نفر در اردبیل، 19 نفر در مشگین‌شهر، 24 نفر در پارس‌آباد، یک نفر در بیله‌سوار، سه نفر در نمین، یک نفر در کوثر و 6 نفر در خلخال آسیب دیده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به اینکه در کل کشور امسال 30 درصد نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری را در آستانه چهارشنبه‌سوری در حوادث رخ داده شاهد هستیم، اظهار کرد: همه مصدومان منجر به مراجعه به اورژانس و یا بیمارستان‌ها نبوده و اغلب آنها در محل حادثه مداوا شدند.

غیبتی در مورد طرح نوروزی مرکز فوریت‌های پزشکی نیز خاطرنشان کرد: ما با آماده‌باشی که به نیروها دادیم از امروز تا 15 فروردین در قالب 51 پایگاه ثابت و 23 پایگاه شهری در مبادی مختلف شهرها و مناطق مختلف استان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به هموطنان ارائه خدمات خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 28 پایگاه جاده‌ای ما نیز در محورهای مواصلاتی استان استقرار یافته تا به مسافران و گردشگران ارائه خدمات کنند، بیان کرد: 6 ایستگاه سلامت ما نیز در جاده‌هایی نظیر محور نیر - سراب، گردنه حیران، سه راهی هیر، خیابان مقدس اردبیلی، بران و فخرآباد مستقر شده و به هموطنان در این ایام ارائه خدمات خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان افزود: ما علاوه بر مصدومان به بیمارانی که نیازمند به تامین دارو باشند و همچنین در کنترل علایم حیاتی آنها نظیر فشار خون و قند خون خدمات رسانی می‌کنیم.

غیبتی فعال بودن 60 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس را در این ایام در ارائه خدمات به هموطنان یادآور شد و گفت: پنج تیم نظارتی ما نیز در مناطق مختلف استان مستقر هستند تا تیم‌های اصلی ما را پشتیبانی و یا همراهی کنند.

وی با یادآوری اینکه تمام مراکز بیمارستانی دولتی و 50 درصد ظرفیت مراکز بیمارستانی خصوصی در ایام نوروز به هموطنان ارائه خدمات خواهند کرد، گفت: امداد هوایی ما نیز به صورت روزانه برای انتقال بیماران حاد به مراکز بیمارستانی فعال خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار