فیلم رشد در نیشابور کلید خورد

نیشابور ( پانا ) - با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، جشنواره فیلم رشد در سالن تربیت آموزش و پرورش نیشابور افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۶۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فیلم رشد در نیشابور کلید خورد

قاسمعلی خدابنده در این مراسم با تقدیر از مدیریت آموزش و پرورش نیشابور به جهت میزبانی این جشنواره، گفت: وقتی یک فیلم به نمایش در می آید هر بیننده ای از یک زاویه خاص به آن فیلم نگاه می کند و تفکر انتقادی را در دانش آموزان تقویت می کند.

وی افزود: میزان یادگیری از طریق حس بینایی بسیار زیاد است و در واقع 78 درصد آموزه های ما از طریق حس بینایی و شنوایی به دست می آید و یک فیلم این قدرت را دارد که هم حس بینایی و هم حس شنوایی را فعال کند و به همین دلیل است که آموزش از طریق تلویزیون مفید تر از رادیو است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: فیلم های جشنواره رشد، فیلم های داستانی، انیمیشن، مستند و آموزشی هستند که دانش آموزان ما در اقصی نقاط کشور می توانند آنها را ببینند و با این اتفاق عدالت آموزشی به نقطه کمال می رسد.

خدابنده گفت: فیلم های جشنواره رشد معمولا پس از جشنواره به فراموشی سپرده می شوند، در صورتی که جشنواره رشد فرصتی است برای معرفی این فیلم ها و پس از آن باید از آنها استفاده شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همکاران ما در گروه هنر کمک کنند تااز این فرصت استفاده تا زحمات معلمین عزیز، سختی ها، دشواری ها و لذت تعلیم و تربیت و همچنین خدمات جامعه فرهنگیان را در فیلم های جشنواره رشد به نمایش داده شود.

وی افزود: فیلم تاثیر زیادی در هویت بخشی به جوانان دارد و در رشد و شکوفایی شخصیت دانش آموزان اثرگذار است.

پخش تیزر جشنواره، اجرای همنوازی سنتی، تجلیل از فیلم ساز نیشابوری جشنواره از برنامه های دیگر این مراسم بود.

دبیر جشنواره استانی فیلم رشد استان در تشریح این خبر گفت: در این جشنواره 138 اثر ارائه شد که 21 اثر از سراسر کشور وارد مرحله مسابقه شده که 5 اثر از خراسان رضوی بوده است.

تکتم اورعی افزود: الهان طرقی فرهنگی نیشابوری موفق شد در بخش پویانمایی، تندیس سیمین بلورین جشنواره را دریافت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار