دوشهر و دو روستای فارس در جمع نامزدهای پایتختی کتاب کشور

شیراز (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌یابی دو شهر فارس برای کسب عنوان پایتختی کتاب در کشور خبر داد و افزود: استان فارس با دو شهر، بیشترین سهم را در پنج شهر نهایی راه یافته به پایتختی کتاب را به دست آورد.

کد مطلب: ۸۹۵۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دوشهر و دو روستای فارس در جمع نامزدهای پایتختی کتاب کشور

صابر سهرابی ادامه داد: پیش از این استان فارس در بین بیست شهر نامزد پنجمین پایتخت کتاب راه یافته بود و در حال حاضر نیز با حذف اوز در مرحله نهایی این دوره پایتختی کتاب، دو شهر شیراز و صدرا توانستند به جمع پنج شهر نامزد نهایی پایختی کتاب راه‌یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: از جمله شاخص های انتخاب پایتخت کتاب ایران می توان به شهروند محور بودن طرح ها، مشارکت صنوف مختلف در امر کتابخوانی، تعامل با دستگاه های مختلف شهری و برنامه ریزی سال آینده، اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: دو روستای فارس هم توانسته اند به جمع ١٠ روستای برگزیده جشنواره روستاها و شهرهای دوستدار کتاب راه‌یابند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: دو روستای جایدشت از توابع شهرستان فیروزآباد و روستای کریشکی از توابع شهرستان لارستان دو روستای فارس هستند که در جمع ١٠ روستای برگزیده جشنواره روستاها و شهرهای دوستدار کتاب راه یافته اند.

اختتامیه پایتختی کتاب ایران و جشنواره روستاها و شهرهای دوستدار کتاب، چهارم اسفندماه جاری و با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار