پیام وزیر آموزش و پرورش به همایش روان‌شناسی مدرسه

بطحایی: مدارس بیش از هر امری به پیشگیری از مشکلات رفتاری بپردازند

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت همایش ملی روان‌شناسی مدرسه در پیامی بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی و تقویت رفتارهای سالم مانند جرأت‌ورزی، اعتماد به ‌نفس و تاب‌آوری به دانش‌آموزان و توانمندساختن آنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: مدارس بیش از هر امری  به پیشگیری از مشکلات رفتاری بپردازند

به گزارش مرکز امور ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش، در متن پیام وزیر آموزش و پرورش به این همایش آمده است :

« حمد و سپاس پروردگار بزرگ را که توفیق همکاری در برگزاری همایش ملی روان‌شناسی مدرسه را با یاری فرهیختگان و اندیشمندان حوزه‌ی روان‌شناسی، انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره‌ی کشور نصیب آموزش‌وپرورش کرد تا افتخاری دیگر در کارنامه‌ی نظام تعلیم و تربیت کشور ثبت شود. امید است این همایش که حاصل همفکری و همکاری استادان و متخصصان روان‌شناسی است، ارتقای سلامت روانی فرزندان میهن عزیزمان را فراهم آورد .

در فرایند یاددهی - یادگیری، بهره‌گیری از روان‌شناسی امری ضروری است و پنجمین سال برگزاری همایش ملی روان‌شناسی مدرسه حکایت از توجه دست‌اندرکاران این همایش به نیاز فرایند یاددهی - یادگیری به عملکرد حرفه‌ای روان‌شناسی و نقش انکارناپذیر آن در سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است که پیامد آن پویایی و کارآمدی جامعه است .

دانش‌آموزان، آینده‌سازان جامعه‌ و نماد نشاط و سلامت اجتماعی هستند و توجه به‌سلامت روان آنان، شرط اساسی توسعه‌ و رشد همه‌جانبه‌ی کشور است. یکی از مهم‌ترین اهداف نظام آموزش‌وپرورش، پیشگیری است و برای داشتن کودکانی سالم و بانشاط، ضرورت دارد در مدارس بیش از هر امری به پیشگیری از مشکلات رفتاری پرداخت. در این راستا آموزش مهارت‌های زندگی و تقویت رفتارهای سالم مانند جرأت‌ورزی، اعتمادبه‌نفس و تاب‌آوری به دانش‌آموزان و توانمندساختن آنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی و نیز آموزش فرزندپروری به والدین و تعلیم روش‌های مهارت ارتباطی به مربیان، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا از جمله عواملی است که حضور روان‌شناسی و مشاوره را در مدارس اجتناب‌ناپذیر کرده است .

پژوهشگران، اندیشمندان و فرهیختگان در سوق دادن جامعه به‌سوی سلامت، بهروزی و کمال تلاش می‌کنند؛ آنان بنای نظام‌ آموزش‌وپرورش سالم و پویا را بر پایه‌ی سلامت روان استوار می‌کنند و جامعه‌ را به‌سوی تحول و نشاط رهنمون می‌شوند، ازاین‌رو شایسته‌ی تجلیل و تکریم‌اند .

به امید آنکه این تعامل و همکاری بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با همت والای پژوهشگران، روان‌شناسان و معلمان، رستاخیزی عظیم در سلامت جامعه برپا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار