در نشست قطبی مجلس دانش‌آموزی؛

عبدالرسول کریمی: روحیه پرسشگری را در خود تقویت کنید

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهر تهران از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی خواست روحیه پرسشگری را در خود تقویت و مسائل را با توجه و دقت ارزیابی کنند.

کد مطلب: ۸۹۴۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
عبدالرسول کریمی: روحیه پرسشگری را در خود تقویت کنید

دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در قطب اول کشوری که شامل شهر تهران، شهرستان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین و گیلان است، صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه ۱۱ برگزار شد. این نشست در تهران تا فردا ۲۸ بهمن ادامه خواهد داشت.

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای این نشست گفت: «در مجلس دانش‌آموزی دانش‌آموزان آینده‌ساز میهن اسلامی شرکت دارند که آینده میهن با اندیشه و دستان توانمند آنان رقم زده می‌شود.»

او ادامه داد: «ما در مجلس دانش‌آموزی چند هدف عمده داریم که یکی از آن‌ها تمرین دموکراسی است. همه شما در آینده با توجه به پتانسیلی که دارید مشاغلی را عهده‌دار می‌شوید. نکته دوم تحقق شعارهای سازمان است که به منصه ظهور برسد و سومین نکته مهم تر بحث خودباوری است که در مجلس دانش‌آموزی مورد توجه است.»

کریمی افزود: «شما در مجلس ویژگی‌های مثبت خود را در کنار هم می‌شناسید و زمینه‌های توانمندی خود را ایجاد می‌کنید لذا باید از این فرصت استفاده کنید.»

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران گفت: «شما یک پل ارتباطی بین مدارس استان‌ها و مسولان بالادستی هستید مهم است که در این مرحله شنونده خوبی باشید. این بالاترین ویژگی یک انسان است.»

او گفت: «در شنونده خوب بودن باید شتابزده عمل نکنید و از اینکه باهم هستید احساس خوبی را به خود و مجموعه تزریق کنید.»

کریمی در ادامه به بحث روحیه نقادی و پرسشگری اشاره کرد و گفت: «ویژگی یک انسان موفق این است که بر عبارت‌ها علامت سوال بگذارد و کورکورانه به آنان پاسخ ندهد. شما باید مسایل را نقد و مورد ارزیابی قرار دهید و پرسشگری را در خود تقویت کنید.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان گفت: «با آرامش نظرات خود را بیان کنید تا فضای آزادی برای گفتمان و هم‌اندیشی ایجاد شود. باید بتوانیم بعد از مدتی رفتارهای خود را اصلاح کنیم. انسان‌های آرام و پیوسته انسان‌های موفقی هستند لذا در بیان اندیشه دقت کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار