نشست‌های قطبی مجلس دانش آموزی از امروز آغاز می‌شود

اجرای سند تحول بنیادین و نقد کتب درسی دو مبحث مهم نشست‌های قطبی خواهد بود

تهران (پانا) - رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی از برگزاری نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی به میزبانی 5 قطب خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۳۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست‌های قطبی مجلس دانش آموزی از امروز آغاز می‌شود

زهرا پناهی‌روا در گفت‌وگو با پانا از برگزاری دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی خبر داد و گفت: «دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از امروز 24 بهمن آغاز می‌شود و تا 16 اسفند ادامه دارد. این دوره از نشست‌های قطبی در 5 قطب کشور برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خراسان رضوی و خوزستان و شهر تهران 5 قطب برگزارکننده دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی هستند.»

پناهی‌روا به کمیسیون‌هایی که در این 5 قطب تشکیل می‌شوند، اشاره کرد و گفت: «کمیسیون علمی آموزشی به میزبانی آذربایجان غربی قطب ۲، کمیسیون اجتماعی تربیتی در شهر تهران قطب یک، کمیسیون فرهنگی هنری در هرمزگان قطب ۵، کمیسیون ورزش و سلامت در خراسان رضوی، قطب 4، کمیسیون ارتباطات و فناوری در استان خوزستان، قطب 3 برگزار می‌شود.»

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی گفت: «دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی ۲۴ و ۲۵ بهمن در استان آذربایجان غربی، ۲۷ و ۲۸ بهمن در شهر تهران، اول و دوم اسفند در هرمزگان، ۱۱ و دوازدهم اسفند در استان خراسان رضوی و ۱۵ و ۱۶ اسفند در استان خوزستان برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «دو مبحث مهم که در دستور کار تمام کمیسیون‌های نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی خواهد بود و از اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش است، اجرای سند تحول بنیادین و بررسی کتب درسی از سوی نمایندگان در تمام قطب‌ها است.»

پناهی‌روا گفت: «در این دوره کمیسیون فرهنگی هنری، فرهنگ اجرایی سند تحول بنیادین را در موضوع کمیسیون قرار داده است. برای این موضوع از رضا مددی، مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین دعوت کردیم تا در این نشست‌ها حضور پیدا کند و با تمام نمایندگان درباره اجرایی شدن سند تحول بنیادین به‌عنوان یکی از مباحث اصلی وزارت آموزش‌وپرورش گفت‌وگو داشته باشد.»

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی گفت: «بررسی کتب درسی در کمیسیون علمی آموزشی یکی از مباحث مهم این کمیسیون است. به دلیل خواست رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش برای این که مجلس به موضوع نقد و بررسی کتب درسی بپردازد. در این دوره با هماهنگی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از صاحب‌نظران، مؤلفان و سرگروه‌های گروه درسی دعوت کردیم تا این موضوع را در 5 قطب بررسی کنند.»

او ادامه داد: «پس از جمع‌بندی نظرات نمایندگان دانش‌آموز این موضوع به‌صورت گزارش تقدیم وزیر آموزش‌وپرورش می‌شود.»

پناهی‌روا در پایان به سند نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با عنوان مدرسه و سلامت روان دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: «دراین‌باره از احمد عابدینی، معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش و کارشناسان شورای عالی دعوت کردیم تا درباره چگونگی و تنظیم سند مجلس دانش‌آموزی با نمایندگان مجلس بحث و گفت‌وگو کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار