شهر زیرزمینی نوش آباد در نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران معرفی می شود

کاشان ( پانا) - مدیر مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران ، فرصتی طلایی برای معرفی فرهنگ، ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری نقاط مختلف ایران است.

کد مطلب: ۸۹۲۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شهر زیرزمینی نوش آباد در نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران معرفی می شود

علی طاهری درگفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: در فرصت پیش آمده، تلاش خواهیم کرد تا توانمندیهای گردشگری در نوش آباد به ویژه مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد را به عنوان بزرگترین معماری دستکند جهان به متولیان گردشگری داخلی و خارجی در سالن خلیج فارس، غرفه 15 معرفی کنیم.

وی افزود: نمایشگاه امسال با شعار "گردشگری و تحول دیجیتال" برگزار خواهد شد و برنامه ریزی های ما نیز بر این است که با نمایش ویدئو‎های ویژه، پخش فیلم‎ و عکس‎ از جاذبه‎های مختلف نوش آباد بخشی از ظرفیت ‎های گردشگری این خطه تاریخی را به نمایش بگذاریم که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: نمایش آثار کشف شده در حفاریهای شهر زیر زمینی نوش آباد، پخش فیلم از آیین های سنتی این شهر و پذیرایی با قهوه انوشه که در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است، همراه با نان عباسعلی از جمله برنامه های حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران است.

مدیر مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: گردشگری یک صنعت بین‌‎بخشی است که باعث رونق و شکوفایی همه ابعاد توسعه پایدار جامعه می شود بنابراین برای توسعه شهرهای کوچکی مثل نوش آباد باید در این بخش سرمایه گذاری کرد و شرکت در نمایشگاههای بین المللی را باید به عنوان فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری استفاده کنیم.

طاهری تاکید کرد: شهر ایلخانی نوش آباد به عنوان یک اثر منحصر به فرد به جا مانده از معماری این دوره تاریخی در منطقه کویری همراه با معماری شهر زیرزمینی نوش آباد که همچون رازی سر به مهر باقی مانده است، فرصت شایسته ای برای پژوهشگران حوزه معماری و شهرسازی تلقی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار