همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری و ملی صنایع دستی تهران؛

فعالان گردشگری و صنایع دستی شهر تاریخی زیر زمینی نوش آباد، به معرفی آثار خود می پردازند

کاشان (پانا) - حضور در نمایشگاههای گردشگری به عنوان یک فرصتی طلایی برای معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن، ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری مناطق مختلف ایران و به ویژه های شهر کوچکی مثل نوش آباد است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالان گردشگری و صنایع دستی شهر تاریخی زیر زمینی نوش آباد، به معرفی آثار خود می پردازند

امیر کدخدایی، مدیر مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد در گفت و گو با پانا اظهار کرد: فعالان گردشگری و صنایع دستی نوش آباد در این نمایشگاه حضور خواهند یافت تا در آستانه تعطیلات نوروزی بتوانند معرفی مناسب و شایسته‌ای از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی این شهر تاریخی به علاقه‌مندان گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور داشته باشند.
او تصریح کرد: کارشناسان پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی و شهرداری نوش آباد، برای جلب مشارکت نخبگان علمی و گردشگری و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی نوش آباد، در نمایشگاه حاضر خواهند بود.
کدخدایی همچنین تاکید کرد: صنعت گردشگری و صنایع دستی برای شهرهای کوچک مثل نوش آباد فرصت معرفی و جلب سرمایه گذاران برای توسعه است ولی نیازمند آموزش بخش خصوصی و بسترسازی اجتماعی و اقتصادی است که بخشی از آنها در مراوادت بین فعالان در نمایشگاهها تامین می شود.
مدیر مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: نوش‌آباد از مناطق باستانی و تاریخی شمال استان اصفهان است که به عنوان یکی از پایتخت‌های ساسانیان در دوره انوشیروان شناخته می‌شود که در پنج کیلومتری کاشان و تپه‌های باستانی سیلک قرار گرفته است.
کدخدایی افزود: شهر زیرزمینی نوش آباد، به عنوان بزرگترین معماری دستکند جهان مورد استقبال گردشگران قرار دارد، ولی آثاری مثل مسجد جامع و مناره بلند آن، قلعه خشتی سی زان و پل اسحاق‌آباد از آثار دوره سلجوقی و مسجد امام علی از آثار دوره ایلخانی، از جاذبه‌های خاص گردشگری و جاهای دیدنی نوش‌آباد هستند.
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه جاری برپا می‌شود و بخش نمایشگاه نوش آباد در سالن ۳۸ غرفه 22 از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار