ارسال 177اثربه چهارمین همایش کبوترکوچه ما درآذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از ارسال 177 اثر به چهارمین همایش کبوتر کوچه ماخبرداد.

کد مطلب: ۸۹۱۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ارسال 177اثربه چهارمین همایش کبوترکوچه ما درآذربایجان غربی

جواد زاهدی در چهارمین همایش کبوتر کوچه ما گفت: ادای دین به شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره و حفظ ثبت ایثارگری ها و رشادت های شهدا ،وظیفه مابوده و امنیت کنونی را مدیون خون شهد اهستیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا همچون چراغی هستندکه راه ما را پر نور کرده اند تا به آرمان های انقلاب پایبند باشیم،خاطر نشان کرد: همایش کبوتر کوچه ما، مجموعا 190 نفر با ارسال 177 اثر شرکت کرده اند که از این آثار 150 اثرمربوط اعضای کانون و 22 اثر با شرکت حدود 40 نفر، مربوط به غیرکانونی هاست.

وی افزود: آثار ارسالی در رابطه با فعالیت های فرهنگی ،ادبی و هنری در قالب عکاسی نشریه، قصه گویی شعر فیلم و مستند بوده و بعد هنری، فرهنگی و ادبی را به معرفی شهدا را از زبان کانون می شنویم .

وی با بیان اینکه 18 نفربرگزیده شامل 8 اثر فیلم و مستند و 5 اثر درسایربخش ها در همایش تقدیرخواهند شد، تصریح کرد:9 مجموعه را نیز هیئت داوران شایسته تقدیر دانسته اند و ویژگی امسال این همایش این بوده که آثار رسیده، در سطح مدارس برای دانش آموزان اجرا خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با حضور در این همایش نیز با تاکید بر شهدا که با از جان گذشتگی، پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند، گفت: امروز نیز کسانی هستن که برای حفظ امنیت پایدار کشور تلاش کرده و اقتدار نظام را تثبیت می کنند.

مهدی فعال اظهار کرد: امروز نیز همچون سال های دفاع مقدس، فداکاری هایی در تمامی مناطق کشور به وقوع پیوسته که حتی از بسیاری از آنان اطلاع نداریم، کسانی هستند که برای حفظ امنیت پایدار کنونی کشور تلاش کرده واقتدار نظام راتثبیت می کنند.

وی ادامه داد: اولین حضور امام بعد از بازگشت به میهن اسلامی ،بعد از ورود به فرودگاه، حضور در بهشت زهرا و میثاق با شهدا و فرمایشات ایشان در تاریخ انقلاب به یادماندنی بوده و صحبت هایی در خصوص دولت وقت و طاغوت فرمودند و در 12 بهمن با صحبت های دشمن شکن خود، مسیر انقلاب را به خوبی نشان دادند و نهایتا در 10 روز آینده انقلاب باشکوه به پیروزی رسید.

فعال افزود: در تجلیل وتکریم از ایثارگران، هم در زمان امام راحل و هم اکنون با حضور مقام معظم رهبری ، نسل جدید و چهارم انقلاب، این فعالیت ها را ادامه می دهند و یکی از این فعالیت ها، برگزاری همین همایش ها جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.

وی تصریح کرد:برای ماندگاری رمزو راز انقلاب و اینکه چه فداکاریهایی درطول چهل سال انجام شده، مطمئنا یکی از مسیرها،حضور نوجوانان در همایش هایی همچون کبوتر کوچه ما و معرفی شهداست،چراکه در دوران انقلاب و تا 22 بهمن سال 57، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم، خاطرنشان کرد: اولین استانی که در عرصه فعالیت هایی همچون همایش کبوتر کوچه ما و معرفی شهدا،حضور جدی داشته، آذربایجان غربی بوده است.

وی یاد آور شد: طی سال های گذشته 150 هزارنسخه و برگه از خاطرات ایثارگران در استان جمع آوری شده و از این تعداد حتی 10 درصد نیز مورد بهره برداری قرار نگرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار