بیش از ۴۹ هزار هکتار از اراضی منطقه آزاد ماکو رفع تداخل شد

ارومیه(پانا)-مدیر امور اراضی و املاک جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:‌از مجموع ۶۶ پلاک نیاز به رفع تداخل در منطقه آزاد ماکو، ۲۵ پلاک به مساحت ۴۹ هزارو ۷۷۶ هکتار از اراضی پایاب سدکرم آباد (پلدشت و شوط)، پایاب سد ماکو (ماکو – پلدشت) و آق چای رفع تداخل و مختومه شده است.

کد مطلب: ۸۹۱۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۴۹ هزار هکتار از اراضی منطقه آزاد ماکو رفع تداخل شد

در نخستین جلسه رفع تداخلات منطقه آزاد ماکو با حضور معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیرکل جهادکشاورزی استان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان، مدیر امور اراضی استان به میزبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، مهدی سرخوش افزود: ۴۹ هزار و ۳۰۲ هکتار از اراضی پایاب سد کرم آباد پلدشت نیز در قالب ۲۰ پلاک نیاز به رفع تداخل داشت که از این میزان رفع تداخل ۴ پلاک خاتمه یافته و مابقی در حال تهیه نقشه تجمیعی، نقشه برداری بوده و در انتظار تصویب در کارگروه شهرستان هستند.


وی همچنین با اشاره به رفع تداخلات روستاهای رودخانه های مرزی دارای مصوبه کمیسیون که خاتمه یافته است اظهارداشت: رقع تداخل ۳۷ هزار و ۴۸۵ هکتار از اراضی ۲۰ روستا در شهرستان های ماکو،‌شوط، پلدشت و چایپاره خاتمه یافت.


سرخوش ادامه داد: ۵ پلاک در پایاب سد ماکو (پلدشت)، ۸ پلاک در پایاب سد ماکو (ماکو)، ۴ پلاک در پایاب سد قیقاج و ۱۲ پلاک در پایاب سد آق چای (محدوده چایباره) در کمیته رفع تداخلات مورد بررسی قرار گرفتند.

سلیمانی: رفع تداخلات اقدامی برای کاهش نگرانی بهره برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این کمیته به اجرای طرح تداخل اراضی تاکید و اظهار داشت: اجرای این طرح اقدامی برای کاهش نگرانی بهره‌برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است.


وی افزود: با پیگری‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی و طبق ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید شاهد تسریع در فرایند تعیین تکلیف اراضی اختلافی بین کشاورزان منطقه آزاد ماکو و دولت خواهیم بود.


سلیمانی رفع تداخل اراضی پایاب سد کرم آباد و صدور سند برای این اراضی را در اسرع وقت خواستار شد و اظهار داشت: توافقات برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری با چندین هلدینگ بزرگ کشاورزی در منطقه آزاد ماکو انجام شده لذا عملیاتی کردن این توافقات منوط رفع تداخل و صدور سند مالکیت اراضی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار