ترکیه از توافق با روسیه درباره منبج سوریه خبر داد

تهران (پانا) - سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دوشنبه شب از توافق آنکارا و مسکو در مورد «شهر منبج» استان حلب واقع در شمال سوریه و مرز ترکیه خبر داده است.

کد مطلب: ۸۹۱۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ترکیه از توافق با روسیه درباره منبج سوریه خبر داد

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، «ابراهیم گالن» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری گفت: با روسیه در مورد نقشه راه منبج و براساس توافق نامه میان انکارا و واشنگتن به توافق رسیدیم.
گالن افزود: تسریع در اجرای نقشه راه منبج برای روابط دوجانبه ترکیه و آمریکا و امنیت منطقه و راه حل برون رفت از بحران سوریه بسیار مهم و جدی است.
سخنگوی رجب طیب اردوغان با بیان اینکه «قرار شد، نقشه راه منبج از مدت ها پیش اجرایی شود، تصریح کرد: به تعویق افتادن این کار مفید نخواهد بود.
توافق حاصل شده میان آنکارا و واشنگتن موسوم به « نقشه راه منبج»، شامل خروج گروه کرد یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) از منطقه و تامین امنیت و ثبات در آن است.
گالن در خصوص ادعاهای مربوط به توافق ترکیه و آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه هم گفت: این سخنان درست نیست و مذاکرات درباره این موضوع همچنان جریان دارد.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با تکرار اظهارات مقام های این کشور در خصوص منطقه امن در شمال سوریه گفت: آنکارا امیدوار است که کنترل منطقه امن احتمالی در سوریه را در دست داشته باشد.
منبج نام شهری در استان حلب در شمال سوریه و مرزهای ترکیه است که کنترل آن در اختیار گروه کرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) به عنوان هم‌پیمان‌های آمریکا قرار دارد.
ترکیه این شبه نظامیان را تروریست می خواند و از منتقدان حمایت‌های واشنگتن از آن‌ها در سال‌های اخیر بوده است، درحالی که واشنگتن، آنکارا را از هرگونه آسیبی به گروه های کردی برحذر داشته است.
ساکنان منبج اخیرا از ارتش سوریه خواسته بودند که برای مقابله با حمله احتمالی آنکارا، به این ناحیه نیرو اعزام کند.
رئیس جمهوری آمریکا چند هفته پیش در اقدامی که شگفتی همگان را برانگیخت، از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد.
رسانه های آمریکایی در آن زمان گزارش داده بودند، این تصمیم پس از تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری ترکیه و برخلاف توصیه مشاوران ارشد کاخ سفید گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار