رئیس بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد: ایجاد 150 نیروگاه خورشیدی در استان تا مردادماه 1398

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان، ساخت 40 واحد مسکونی در سراسر استان برای افراد واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد را از جمله پروژه‌های مهم آغازشده در دهه فجر عنوان کرد و گفت: کلنگ‌زنی این پروژه 20 روز قبل در روستای طرود شاهرود انجام شده و بنا داریم با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر دستگاه‌ها ساخت این واحدها را طی 6 تا 7 ماه به پایان برسانیم.

کد مطلب: ۸۹۱۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد: ایجاد 150 نیروگاه خورشیدی در استان تا مردادماه 1398

سرهنگ جبار دوست محمدیان، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن بازرسی سپاه استان سمنان، با یادآوری استقرار 356 کانکس شامل 100 کانکس اهدایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: افزون بر این به واسطه تعامل با بهزیستی 16 واحد مسکونی نیز در کرمانشاه ساختیم که آورده استان به انضمام کمک‌های مردمی برای هریک از این واحدها 30 میلیون تومان بود.

وی در ادامه از افتتاح 40 پروژه از جمله 5 سد خاکی در دهه مبارکه فجر امسال خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین پروژه در دست افتتاح، یک استخر ذخیره آب در منطقه بیارجمند است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای مردم این منطقه احداث شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان وسعت استخر مذکور را 6 هکتار عنوان کرد و گفت: هرساله حجم زیادی از آب منطقه بیارجمند هدر می‌رفت که با احداث این استخر ذخیره آب، حجم آب بالایی در زمستان ذخیره خواهد شد و در تابستان مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

سرهنگ دوستمحمدیان اتمام لایروبی و بهسازی 25 رشته قنات را از دیگر پروژه‌های در دست دهه فجر عنوان کرد و در پاسخ به پرسشی در ارتباط با طرح ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: از مجموع یکهزار و 145 پروژه در حال آغاز در دهه فجر، 150 پروژه مربوط به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان است و کار در این حوزه از هم‌اکنون آغاز شده و در روستاهای استان اقداماتی در این راستا در حال انجام است.

وی افزود: در بخش کارگاه اشتغال 30 پروژه، بهسازی معابر 15 پروژه، طرح هادی یک پروژه، پل روستایی یک مورد، مرمت، بازسازی و ساخت مساجد 38 پروژه، خانه عالم 15 پروژه، مجموعه فرهنگی 20 پروژه، خانه بهداشت 8 پروژه، آبرسانی روستایی 100 پروژه، فاضلاب روستایی 30 پروژه، بهسازی و مرمت مدارس 120، لایروبی و مرمت قنوات 170 پروژه، انتقال کانال‌های کشاورزی 100 پروژه، احداث جایگاه دام و طیور 40 پروژه، انواع آب‌بندها 30 پروژه، استخر ذخیره آب 27 پروژه، تسطیح زمین‌های کشاورزی 200 هکتار و سالن‌ها و زمین‌های ورزشی 30 پروژه تعریف شده است که تا مردادماه 98 به انجام خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان بابیان اینکه مردم زمانی دستاوردها و خدمات انجام‌شده را ببیند امیدوارتر می‌شوند، تصریح کرد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود دستاوردهای چهل ساله انقلاب را برای عموم مردم بازگو کنند، زیرا این امر ضمن ایجاد نشاط اجتماعی توطئه‌های دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه را خنثی کند.

سرهنگ دوستمحمدیان اضافه کرد: در مسیر تداوم انقلاب و راه شهدا تنها دو رکن حضور مردم در صحنه و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب می‌تواند ما را به پیروزی برساند و همان‌طور که این چهار دهه را علیرغم کینه‌توزی دشمنان با موفقیت پیمودیم می‌بایست همه آحاد مردم برای چله دوم انقلاب نیز همین مسیر را ادامه دهند که در این گام حضور اصحاب رسانه می تواند بسیار اثربخش باشد.

به گزارش پانا؛ کمیته بسیج و سپاه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان سمنان، 740 عنوان برنامه را طراحی کرده که استارت برخی از برنامه‌ها از 40 روز قبل از 22 بهمن‌ماه زده شده است.

تبیین دستاوردهای سپاه و بسیج در قالب دو نمایشگاه صورت می‌گیرد که یک نمایشگاه با حضور اقشار مختلف بسیج در تهران برگزار و نمایشگاهی نیز در سمنان در بخش سازندگی و فرهنگی دایر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار