جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خبر داد:

آغاز اجرای یکهزار و 145 پروژه زودبازده و محرومیت‌زدا در استان سمنان

سمنان (پانا) - جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان از آغاز اجرای یکهزار و 145 پروژه زودبازده و محرومیت‌زدا از امروز و اتمام آن تا مردادماه سال آتی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۱۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای یکهزار و 145 پروژه زودبازده و محرومیت‌زدا در استان سمنان

سرهنگ منصور شوقانی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، با بیان اینکه به پاسداشت ۴۰ سال مقاومت و افتخار آفرینی ملت ایران، ۴۰ هزار طرح در قالب ویدیو کنفرانس کشوری افتتاح می‌شود، گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۴۵ عنوان پروژه با ۲۸ موضوع متعلق به استان سمنان است.

وی با یادآوری اجرای 320 پروژه در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی با رویکرد محرومیت‌زدایی در قالب رزمایش کاروان خدمت در سال جاری اظهار داشت: افزون بر این به شکرانه چهل سال ایستادگی، مقاومت و افتخارآفرینی ملت بزرگ ایران در برابر تمامی توطئه‌های استکبار جهانی، طراحی و اجرای 40 هزار طرح عمرانی زودباده و محرومیت‌زدا، سیزدهم بهمن‌ماه به طور متمرکز آغاز شد.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان این که از مجموع 40 هزار پروژه یادشده، یکهزار و 145 پروژه در 28 موضوع متعلق به استان سمنان است، گفت: 70 درصد از این پروژه‌ها با محوریت آب و اشتغال‌زایی به انجام خواهد رسید که از جمله پروژه‌ها می‌توان به ایجاد نیروگاه کوچک و خانگی خورشیدی، ساخت خانه برای محرومان و احداث کتابخانه اشاره کرد.

سرهنگ شوقانی، با تأکید بر این که تمامی پروژه‌های مذکور تا مردادماه سال 1398 به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: به ازای هریک از این یکهزار و 145 پروژه به طور میانگین 100 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و تلاش می‌شود تا این پروژه‌ها با توان گروه‌های جهادی، مشارکت مردم و هم‌افزایی و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به انجام برسد.

وی اظهار کرد: در طول این ۴۰ سال، هر کاری که با همت مردم آغاز شد به نتیجه‌ی مطلوب رسید؛ این پروژه‌ها نیز با هم افزایی مردم، دستگاه‌ها و بسیج همانند دیگر پروژه‌ها به نتیجه‌ی مورد نظر خواهد رسید.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه ۱۸۰ متخصص در روند اجرای پروژه‌های ۲۸ گانه در سطح کشور ورود پیدا کرده اند، گفت: سهم استان سمنان از این تعداد متخصص ۲۵ درصد است.

سرهنگ شوقانی همچنین از اجرای ۷۴۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب مصوبات کارگروه بسیج و سپاه در نقاط مختلف استان سمنان اجرا می شود.

وی با اشاره به همزمانی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام دهه فجر گفت: به این مناسبت و با مشارکت موکب داران حسینی ۳۲۰ دیگ حلیم در این استان پخته و توزیع می شود.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: این برنامه در هشت شهرستان استان سمنان و هر شهرستان ۴۰ دیگ به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می شود و علاوه بر این ساخت ۴۰ واحد مسکونی ویژه محرونین نیز در این استان با مشارکت بسیج سازندگی آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار