مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان:

مشکل پرداخت بسته حمایتی مستمری بگیران به زودی حل می شود

سمنان (پانا) - مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با بیان این که 36 هزار و 700 نفر در استان سمنان مستمری بگیر هستند، گفت: بسته های حمایتی شامل حال مستمری بگیران زیر 30 میلیون ریال حقوق می شود.

کد مطلب: ۸۹۱۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مشکل پرداخت بسته حمایتی مستمری بگیران به زودی حل می شود

محمد اخلاقی ابراز داشت: به دلیل مشکلات پیش آمده در برقراری ارتباط سیستمی، همه مستمری بگیران موفق به دریافت بسته حمایتی نشدند ولی به زودی با رفع مشکل به حساب آنها پرداخت می شود.

وی اظهارداشت: تعداد افراد واجد شرایط برای دریافت مقرری بیمه بیکاری با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی افزایش چشمگیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نداشته و تا پایان مهرماه امسال 2 هزار و 512 نفر بیمه بیکاری می گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه 70 درصد از جمعیت 702 هزار نفری این استان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: در سال 1357 استان سمنان 295 هزار نفر جمعیت داشت که از این تعداد 48 هزار و 110 نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بودند، اما امسال تعداد بیمه شدگان اداره کل تامین اجتماعی این استان به 491 هزار نفر رسیده است.

اخلاقی ادامه داد: بر اساس آمار، همزمان با رشد جمعیت در استان سمنان، تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی افزایش یافته و متناسب با این افزایش جمعیت، تعداد گروه های بیمه ای افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در اوایل انقلاب افراد در صورت شاغل بودن در یک گروه تعریف شده امکان بیمه شدن داشتند، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امسال تعداد گروه های بیمه به 89 گروه رسیده است و هر یک از صنف های مختلف مانند خبرنگاران، ورزشکاران حرفه ای، رانندگان درون و بیرون شهری می توانند نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال 97 تا پایان مهرماه گذشته بر اساس پرداخت حق بیمه، 161 هزار و 892 نفر مجموع بیمه شدگان اجباری استان سمنان است که از مجموع این بیمه شدگان، حق بیمه 113 هزار و 176 نفر از سوی کارفرما پرداخت می شود.

به گزارش پانا، سازمان تامین اجتماعی در استان سمنان دارای 10 شعبه اصلی، سه کارگزاری در شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود و 2 شعبه اقماری در بیارجمند و آرادان است. سازمان تامین اجتماعی، 18 نوع خدمت را به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان استان سمنان ارائه می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار