افتتاح پست 230 کیلوولت سراب و مبادله موافقت‌نامه طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت با حضور رئیس مجلس

تبریز (پانا) - همزمان با سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان سراب، پست 230.63 کیلوولت نفلین‌سینیت سراب و خطوط ارتباطی آن افتتاح و موافقت‌نامه اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب بین سازمان ایمیدرو، سازمان ایدرو و شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران (IPMI) مبادله شد.

کد مطلب: ۸۹۰۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پست 230 کیلوولت سراب و مبادله موافقت‌نامه طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت با حضور رئیس مجلس

هدف از اجرای پست 230.63 کیلوولت، تامین برق طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت سراب، تقویت شبکه فوق توزیع منطقه سراب، مهربان و هریس و رفع افت ولتاژ پست‌ها و پرباری خطوط منطقه است.

یک دستگاه ترانس 230.63 کیلوولت، چهار دستگاه فیدر خط و یک دستگاه فیدرترانس 230 کیلوولت، شش دستگاه فیدر خط و دو دستگاه فیدرترانس 63 کیلوولت از مشخصات این پروژه به شمار می‌آیند.

همزمان موافقت‌نامه اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب بین سازمان ایمیدرو، سازمان ایدرو و شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران (IPMI) مبادله شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم امضای این موافقت‌نامه گفت: امروز برای ایران استفاده از امکانات و منابع مختلف داخلی بسیار مهم است.

علی لاریجانی افزود: وزارتخانه ها باید روی این موضوع حساس باشند و مجلس نیز برای تحقق آن کمک می کند.

وی با اشاره به اهمیت طرح نفلین سینت سراب اظهار داشت: آلومینیوم از جمله کالاهای در فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران است و در واقع تولید آلومینا از صنایع راهبردی به حساب می آید .

لاریجانی با بیان اینکه منابع آلومینا در ایران و جهان محدود است اما در آذربایجان و شهر سراب به وفور یافت می شود، گفت: با وجود نیاز به سرمایه گذاری سنگین جهت استخراج و تولید آن، این طرح ارزش اجرا دارد.

وی با اشاره به زمان بر بودن اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت تاکید کرد: باید تلاش شود خیز آخر برای بهره برداری از این طرح بسیار مهم برداشته شود تا شاهد بهره برداری از آن باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار