در گفت و گو با دانش آموز خالق " نیمه شب شعری"

گفتا که روی چادرش دارد شفا، زهرا

دانش آموزان بخوانند، بخوانند و بخوانند، سپس بنویسند

تبریز ( پانا ) - دانش آموز شاعره مرندی از استان آذربایجان شرقی به دوستان خود توصیه می کند که مطالعات خود را بیش از پیش بالا ببرند و سپس با اطلاعات کامل تری شروع به نوشتن کنند.

کد مطلب: ۸۸۹۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
گفتا که روی چادرش دارد شفا، زهرا

آنچه خداوند می بخشد نعمت بی انتهایی است که سرچشمه از لطف ازلی رب العالمین دارد و در بین نعمت های خداوندی ذوق ادبی و احساس جایگاه والایی دارد. ذوق های ادبی که منشأ و خاستگاه تولد کلام زیباست. هانیه مهدوی کیا دانش آموز دبیرستان شبانه روزی سید زنوزی یکی از متنعمان از سفره عطای الهی است که با ذوقی سرشار قلم منثور و منظومش دلها را می نوازد. دقایقی مهمان او شدیم که ما حصل آن را در ذیل می خوانید:

بعنوان اولین سوال لطفا خودتان را معرفی کنید.

به نام خدا. هانیه مهدوی کیا هستم. متولد 2 مرداد ماه 1380 که اصالتاً اهل روستای گله بان شهرستان مرند و در حال حاضر در دبیرستان شبانه روزی میرفتح الله سیدزنوزی شهر زنوز در حال تحصیل می باشم.

از کی شعر گفتن را شروع کردید؟

اگر دقیق بگویم از 10 یا 11 سالگی شعر گفتن را شروع کردم البته در آن دوران استعدادم هنوز شکوفا نشده بود که وقتی پا به عرصه دبیرستان گذاشتم با حمایت های مدیر مدرسه سرکار خانم علیلو بالاخره توانستم کتابم را چاپ کنم و این استعداد شعری من بر سر زبان ها افتاد.

راجع به کتاب تازه چاپ شده تان " نیمه شب شعری " توضیح بفرمائید.

من تا حالا فقط یک جلد کتاب تحت عنوان " نیمه شب شعری " به چاپ رسانده ام که برگرفته از آثار عارفانه و عاشقانه است که اکثر اشعار آن عاشقانه و 20 درصد آن تقدیمی است.

اگر کتاب دیگری در دست تألیف دارید در موردش مطالبی بیان کنید.

کتاب بعدی من تحت عنوان " رودخانه مهتاب " بصورت داستان های بلند در قالب نثر خواهد بود که درباره سختی های زندگی دختران می باشد.

برای نوشتن کتابتان با چه مشکلاتی روبرو شدید؟

مهمترین مشکل من کمبود منابع مطالعاتی بود که البته قدری از آن رفع شد ولی چون دانش آموز پانسیون(خوابگاهی) هستم ، هنوز هم نیاز دارم تا کتابهای زیادی مطالعه کنم. مشکل دیگر که احساس می کنم تمامی شاعران در این زمینه با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث هزینه مالی برای چاپ کتاب می باشد.

برای هم سن و سالان خودتان که میخواهند در این عرصه قدم گذارند چه توصیه هایی دارید؟

توصیه من به این عزیزان این است که مطالعشان را افزایش دهند. اصلی ترین نکته ای که در نوشتن باید به آن توجه کنند گسترش دایره لغاتشان هست. دانش آموزان بخوانند ، بخوانند و بخوانند سپس بنویسند. احساس میکنم هرچه بیشتر مطالعه کنند نتیجه بهتری می گیرند.

از سایر فعالیت های خودتان بگویید.

من در حال حاضر بیشترین فعالیت هایم در عرصه شعر و ادبیات است. البته فعالیت های دیگری از جمله مجریگری نیز می کنم. گویندگی را اگر شرایطش باشد بسیار علاقه مندم و دوست دارم در این موضوعات ادامه تحصیل دهم.

در این راه چه کسانی کمکتان کرده اند؟

ابتدا بسیار سپاسگزارم از والدین خودم ، پدر و مادر عزیزم که واقعا حمایت کننده من بودند و همواره در این راه تشویقم میکردند و باعث شدند که استعدادم ترقی دهم. از وقتی که وارد دبیرستان شبانه روزی شدم و با مدیر محترم سرکار خانم علیلو آشنا شدم ، واقعاً استعدادم بسیار شکوفاتر شد و با حمایت های ایشان و خیرین بزرگوار از جمله حاج آقا علی سبحانی و محمدرضا سید زنوزی کتاب نیمه شب شعری را توانستیم به مرحله چاپ و نشر برسانیم.

آیا نوشتن را ادامه می دهید؟

قطعاً ادامه خواهم داد و منتظر کتاب ها و آثار جدیدی از من باشید.

و سخن آخر.

با توجه به اینکه در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) هستیم ، میخواهم شعری را از کتاب نیمه شب شعری تقدیم کنم:

در مکه زهرا ، کعبه زهرا ، کربلا زهرا

در کوچه های بی عبور نینوا زهرا

از نور و قدر و کوثر و تطهیر می ریزد

مشکلات نورانی ترین آل عبا ، زهرا

ای دردمند لاعلاجی ، حوری جنت

ای کاش می ماند از مزارت رد پا ، زهرا

گفتم شفاعت کن ، شفاعت کن مرا یارب

گفتا که روی چادرش دارد شفا ، زهرا

گفتنی است، هانیه مهدوی کیا کتاب نیمه شی شعری خود را به مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار