مدیر حوزه‌های علمیه برادران سمنان خبر داد:

فعالیت 200 مبلغ برای تشریح انقلاب در سمنان

سمنان (پانا) - مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان از اعزام و فعالیت 200 مبلغ دینی به‌منظور بیان حقایق انقلاب در این استان خبر داد و گفت: پایگاه مقاومت شهدای استان سمنان افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۸۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 200 مبلغ برای تشریح انقلاب در سمنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر، در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در ترویج و تبلیغ دین، اظهار کرد: خواستگاه انقلاب، حوزه علمیه بوده است و این قشر در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بودند.

وی با اشاره به بالندگی و پویایی حوزه علمیه استان سمنان نسبت به ابتدای انقلاب بیان کرد: در ابتدای راه انقلاب چهار شهر استان با چهار حوزه علمیه فعال بودند؛ اما امروز 13 مدرسه حوزه علمیه با یک‌هزار طلبه در این استان فعالیت دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان بابیان اینکه امروز با نسل سوم و چهارمی مواجهیم که انقلاب را درک نکرده‌اند، اضافه کرد: به‌منظور جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن می‌بایست واقعیات انقلاب و اهداف آن برای نسل جوان روشنگری شود که دراین‌بین روحانیان و مبلغان نقش بسیار مهمی دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان، بابیان اینکه برای انتقال دستاوردهای این چهار دهه آشنایی طلبه‌ها به ولایت‌فقیه و اصل انقلاب ضروری است، ابراز داشت: با توجه به اینکه چهل‌سالگی انقلاب امسال با ایام شهادت زهرای مرضیه(س) مصادف شده است؛ لذا این بهانه فرصتی خوبی است تا ضمن الگوسازی این بانوی ارزشمند بتوانیم انقلاب را به نسل جدید معرفی کنیم.

وی بابیان اینکه خواستگاه انقلاب از بین طلبه‌های جوان آغاز شد، تصریح کرد: افتتاح حوزه علمیه میامی برای دهه فجر در دستور کار است تا با توجه به نقش روحانیان در شکل‌گیری انقلاب بتوان باوجوداین مراکز همین مسیر را تا ظهور مهدی موعود(عج) امتداد دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان از برگزاری برنامه کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه با موضوع تبیین مبانی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: طلبه‌ها باید با اصل و مبنای ولایت‌ فقیه آشنا باشند و آن را به بدنه جامعه منتقل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان، از اعزام و فعالیت 200 مبلغ دینی به‌منظور بیان حقایق انقلاب در استان سمنان خبر داد و افزود: این مبلغان در قالب طرح‌های امین، هجرت و ... بیان‌کننده حقایق انقلاب خواهند بود.

وی همچنین از افتتاح پایگاه مقاومت شهدای استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این پایگاه بیش از 300 نخبه و استاد حوزه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار