استاندار خراسان جنوبی : در چشم انداز توسعه استان به تولید اخبار هوشمندانه و هدفمند نیاز داریم

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی که در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان جنوبی با ایشان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: در چشم انداز توسعه استان و در راستای این هدف، به تولید اخبار هوشمندانه و هدفمند توسط رسانه ها نیاز داریم.

کد مطلب: ۸۸۸۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی : در چشم انداز توسعه استان به تولید اخبار هوشمندانه و هدفمند نیاز داریم

محمد صادق معتمدیان، با اشاره به نقش مهم رسانه ها در امر اطلاع رسانی، افزود: تولید محصولات خبری مختلف در استان که منجر به تغییر نگاه ها و رویکردهای بیرونی به استان شود باید مورد توجه جدی رسانه ها باشد چرا که تولید خبر تنها ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها نیست.


مقام عالی دولت در استان، تاکید کرد: خراسان جنوبی از ظرفیت ها و مواهب الهی زیادی برخوردار است؛ اما این پتانسیل ها در داخل و خارج کشور به درستی معرفی نشده و برای بسیاری افراد ناشناخته است که در زمینه معرفی این ظرفیت ها رسانه ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند.


استاندار خراسان جنوبی، یکی از ظرفیت های استان را در بخش معادن ذکر کرد.


معتمدیان، در بخش دیگری از سخنان خود، به رقابت سالم بین رسانه ها تاکید کرد و یادآور شد: رقابت ها نباید منجر به تولید اخباری شود که آثار منفی برای استان داشته باشد و یا اینکه اعتماد بین رسانه ها و مردم را دچار خدشه نماید.


او توسعه سطح آموزشی خبرنگاران به صورت تخصصی را یکی از نیازهای اصلی در حوزه خبر استان دانست و یادآور شد: وجود خبرنگاران حرفه ای برای کمک به توسعه استان بسیار مهم و مورد نیاز است.


استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه علیرغم اقدامات ارزشمند ۴۰ سال گذشته خراسان جنوبی عقب ماندگی های زیادی دارد، اظهار داشت: رفع مشکلات و مسائل گذشته و جاری استان نیازمند تلاش و پیگیری مضاعف نسبت به سایر استان های برخوردار کشور است.


معتمدیان، با تاکید بر اینکه رسانه ها باید تلاش کنند ظرفیت های خراسان جنوبی را در سطح ملی معرفی کنند، افزود: بزرگ نمایی محرومیت ها و برجسته کردن نقاط منفی از سوی مدیران و رسانه ها، به توسعه استان کمکی نخواهد کرد.


استاندار خراسان جنوبی، ضعف موجود در زیرساخت ها را یکی از مشکلات استان ذکر کرد و افزود: دولت باید برای ایجاد زیرساخت ها و باز کردن مسیر توسعه گام های اساسی بردارد تا بخش خصوصی بتواند در زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان همکاری بیشتری داشته باشد.


او، بر کالبد شکافی آسیب ها در استان تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه های ذی ربط به تنهایی نمی توانند در این راه گام بردارند؛ بلکه باید رسانه ها، نخبگان و اهل قلم هم با فرهنگ سازی به رفع مشکلات و تغییر نگاه ها و رویکردها در استان کمک کنند.


مقام عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنان خود همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان را یک فرصت اقتصادی و تجاری ذکر کرد و افزود: وجود مرز، یک فرصت برای توسعه این منطقه است.


استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان یکی از رسانه های مرجع در کشور اظهار داشت: باید این نقش در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


معتمدیان، خارج شدن استان از بن بست جغرافیایی و رفع مشکلات آن را مستلزم یک وحدت و همگرایی دانست و افزود: حل مشکلات اساسی استان نیازمند برنامه های و کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار