استاندار خراسان جنوبی : مطالعات انتقال آب از دریای عمان به مراحل نهایی رسید

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی که در گفتگوی زنده تلوزیونی با شبکه استانی خاوران سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته طرح بزرگ انتقال آب شرب و صنعت از دریای عمان به سه استان خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در یک برنامه ۵ ساله اجرا خواهد شد که در سال سوم آب به خراسان جنوبی خواهید رسید.

کد مطلب: ۸۸۶۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی : مطالعات انتقال آب از دریای عمان به مراحل نهایی رسید

محمد صادق معتمدیان، به موضوع کمبود آب و خشکسالی های چندین ساله در استان اشاره کرد و ادامه داد: این امر موجب شد تا دولت یازدهم و دوازدهم مطالعات جدی و عمیقی در حوزه تامین آب و کمبودهای موجود در این حوزه به انجام برساند.


مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه راه های مختلفی برای حل این معضل در دستور کار مسئولین ذی ربط در کشور قرار گرفت ، افزود: استفاده از آب های ژرف ، بارورسازی ابرها و نیز اجرای پروژه بزرگ انتقال آب از دریای عمان از مهمترین طرح هایی بود که توسط دولت مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار گرفت و در نهایت اجرای مطالعات طرح بزرگ انتقال آب شرب و صنعت از دریای عمان به مراحل نهایی رسید.


معتمدیان، به جلسه روز گذشته معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی در زاهدان برای بررسی این موضوع اشاره کرد و گفت: در این جلسه علاوه بر معاونین عمرانی استانداری های مذکور ، مشاورین مجری طرح انتقال آب از دریای عمان و نیز مدیران آب منطقه ای استان های مربوطه نیز حضور داشتند که تصمیمات مناسبی اخذ شد و تمامی اعضاء بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح تاکید کردند.


استاندار خراسان جنوبی ، یادآورشد: همچنین مقرر شد مطالعات نهایی طرح توسط مشاورین تهیه و به وزارت نیروا ارسال و در یک بازه زمانی مشخص این وزارتخانه نظرات کارشناسی وفنی خود را در خصوص این طرح عظیم اعلام نماید.


معتمدیان، تشکیل شورای سیاست گذاری و کمیته تخصصی به منظور اجرا و نظارت بر این طرح را از دیگر تصمیمات مهم این جلسه دانست و تصریح کرد: مقرر شد جمع بندی جلسه مذکور با امضای استانداران استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی جهت طی مراحل بعدی به وزارت نیرو و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ارسال گردد.


این گزارش حاکیست، اجرای طرح جامع انتقال آب شرب و صنعت استان‌های شرق کشور از دریای عمان ۳۹۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد که مقرر است در یک برنامه ۵ ساله پیش بینی شده و ۱۵۹۰ کیلومتر نیز لوله گذاری از چابهار انجام شود.


گفتنی است ، ظرفیت این خط ۴۹۶ میلیون متر مکعب آب در سال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار