معاون سواد آموزی قم : آموزه های دینی محور سواد آموزی است

قم (پانا)- معاون سواد آموزی استان قم آموزش و یادگیری احکام دینی  و آشنایی با تلاوت صحیح و تفسیر روان آیات قرآن کریم و گسترش فرهنگ اسلامی در برنامه‌های سوادآموزی را محور دانست.

کد مطلب: ۸۸۷۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون سواد آموزی قم : آموزه های دینی محور سواد آموزی است

محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم اظهار کرد: در پی توصیهها و تاکیدات حضرت آیت الله سعیدی امام جمعه محترم قم در خطبههای نماز جمعه هفته اخیر از خانوادهها برای وقت گذاری در یادگیری احکام دینی وآشنایی و انس بیشتر با خواندن آیات و بهره مندی از درسهای قرآن کریم و تفسیر آن ؛ با برنامه ریزی انجام شده در خانوادههای سوادآموزان این توصیه و تقاضای معنوی را اجرایی می کنیم.
معاون سواد آموزی قم تأکید کرد: حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند:خداوند روزقیامت ازکسی که به تکلیف خود عمل نکرده است می پرسد:آیا تکلیف خودرا می دانستی ؟! اگر بگوید می دانستم،به او خطاب شود ،چرا به آن چه می دانستی عمل نکردی؟!
و اگر بگوید نمی دانستم !به او خطاب می شود چرا یاد نگرفتی تا عمل کنی.!
وی افزود: ارزش یادگیری احکام دینی و مسائل شرعی به اندازه ای است که حتی شهید حضرت آیت الله سیدمحمدرضا سعیدی طوری که نقل کرده اند در وصیت نامه خود می نویسد:هرکس می خواهد زحمت فاتحه خوانی برایم بکشد انجام ندهد ولی به او بگویید در عوض،یک مسئله یاد بگیرد و عمل کند.!
قاسمی نیا تصریح کرد: با هماهنگی وبرنامه ریزی و جلسات توجیهی آموزشی توسط آموزش دهنده ها درکلاس های سواد آموزی به سوادآموزان آموزش احکام دینی و تلاوت و تفسیرساده یک آیه ازقرآن کریم ارائه می شودوآنان به صورت گروهی ودر قسمتی از ساعات شبانه در دورهمی اعضای خانواده باهم به خواندن وگفتگو می نشینند.
معاون سواد آموزی قم بیان کرد: استفاده از رساله مراجع عظام تقلید؛ و منابع تولید محتوا توسط نهضت سواد آموزی مانند: کتب آموزش قرآن کریم؛ احکام آموزی؛ فرهنگ اسلامی دوره انتقال؛ سوادآموزی دوم دوره سوادآموزی؛ نماز کلید بهشت و بسته ۳۹ جلدی مهارتهای اساسی زندگی در کنار سایر نوآوریها و مطالب؛ مرجع آموزشها در این طرح میباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار