مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

شرکت 260 هزار دانش آموز و معلم خراسان رضوی در فراخوان نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه بازدید از دبیرخانه استانی فراخوان نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: قریب به260 هزار دانش آموز و معلم خراسان رضوی در فراخوان نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۸۷۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 260 هزار دانش آموز و معلم خراسان رضوی در فراخوان نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری

در حاشیه بازدید از دبیرخانه استانی فراخوان نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری اذعان کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری از یک سو رویکرد کلی مسئولین را در حوزه تعلیم و تربیت در هر سال مشخص می کند و از طرف دیگر روحیه پرسش گری، جستجو، نقادی، تحقیق و پژوهش را در بین دانش آموزان و همکاران ترویج می دهد.

وی افزود: وقتی موضوعی در ابتدای سال توسط عالی ترین مقام اجرایی کشور به عنوان یک سوال در مدرسه مطرح می شود ذهن معلمان و دانش آموزان ناخواسته به آن سمت می رود و این موضوع برایشان اهمیت پیدا می کند، مثلا جلوگیری از خشونت، مهرورزی به دیگران و یا کسب مهارت آموزی و رویکرد یک ساله ما را در نظام تعلیم و تربیت روشن می سازد و باعث گفتمان سازی می شود.

خدابنده ادامه داد: از طرفی دیگر با کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که انجام می شود نتایج و عوایدی برای دستگاه تعلیم و تربیت و دانش آموزان حاصل خواهد شد، مثلا هنگامی که از دانش آموزان سوال می شود برای شما آموزش چه مهارت هایی ضروری و مفید می باشد، از برآیند این نظرسنجی ها آموزش و پرورش متوجه می شود که باید کدام مهارت ها را در مدرسه جدی تر بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام اینکه در نوزدهمین پروژه پرسش مهر ریاست جمهوری تا الان حدود 260 هزار دانش آموز و همکار فرهنگی در استان خراسان رضوی شرکت کرده اند تصریح کرد: معلمان، دانش آموزان و اولیاء آثار خود را در 21 رشته مختلف و در قالب چهار شاخه ادبی، فضای مجازی، سرود همگانی و دست سازه ها و هنرهای تجسمی ارسال خواهند کرد که ما از 260 هزار اثر ارسالی، حدود 5 هزار اثر را انتخاب خواهیم کرد و در مرحله بعد توسط هیات داوران از بین این 5 هزار اثر، در نهایت حدود 150 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب می شود و به مرحله کشوری ارسال خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: در سال گذشته و همچنین سال جاری حجم ارسال آثار در استان خراسان رضوی بسیار خوب بود و آموزش و پرورش استان در سال گذشته در پرسش مهر ریاست جمهوری توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار