معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد:

تعلیم و استعدادیابی دانش آموزان مهم ترین هدف پرسش مهر

همدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: هدف اصلی برگزاری جشنواره ها و پرسش مهر ریاست جمهوری، شناسایی دانش آموزان مستعد و دادن آموزش لازم به آنهاست.

کد مطلب: ۸۸۱۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و استعدادیابی دانش آموزان مهم ترین هدف پرسش مهر

حسن آقا یوسفی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پانا در خصوص فعالیت های حوزه فرهنگی، هنری و مهارت های پرورشی بیان کرد: فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری در پنج شاخه و هفتاد و دو رشته شامل موسیقی، تئاتر، مقاله و .... است که این فعالیت های مکمل باید در قالب انجمن های مختلف در کانون های فرهنگی و هنری برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: خانواده ها و مربیان در پیشبرد استعداد یابی و یادگیری دانش آموزان نقش بسزایی دارند که به محض شناسایی دانش آموزان مستعد توسط اساتید و مربیان خاص هدایت و تربیت شوند و در جهت تعلیم و آموزش این فعالیت ها به مراکز و کانون های فرهنگی معرفی شوند.

یوسفی در خصوص سند تحول بنیادین افزود: سند تحول یک سند تربیت محور است و بر حوزه ها و ساحت های مختلف تربیت تأکید می کند و یکی از مهم ساحت های مهم تربیت ساحت هنری است البته اعتقاد من بر این است که فعالیت های فرهنگی و هنری شامل تمام حوزه ها اعم از ساحت اعتقادی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، فناوری، اقتصادی و حوزه جسمانی و روانی است.

یوسفی با اشاره به این که قرن 21 قرن سرمایه روانشناختی است افزود: شادابی، تاب آوری و مهارت های دانش آموزان آسیب های اجتماعی را می کاهد. ما باید هنر، مهارت و توان روانی به دانش آموزان دهیم چون آینده کشور در دست آن هاست و شهروندان، خانواده ها و مسئولین آینده آن ها خواهند بود و به این طریق می توان به اهداف عالی سند تحول رسید و به تعبیری به مراحلی از زندگی طیبه، سعادتمند و الهی برسیم که این از اهداف اعتقادات ما است.

او افزود: از دیگر فعالیت های اداره فرهنگی و هنری پرسش مهری است که ریاست محترم جمهوری هرساله با بازگشایی مدارس در قالب زنگ مدارس انجام می دهند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گفت: سال گذشته سؤال در مورد ایده و عقیده دیگران بود که در قالب های مختلف مانند: شعر، مقاله و سخنرانی به شکل هنری و برجسته مطرح گردید.

او بیان کرد: ماباید بتوانیم افراد و ظرفیت ها را دریابیم و تمرین کنیم که ایده ها و اعتقادات دیگران را حتی اگر برخلاف ما باشد بپذیریم و اگر قراراست رد شود با دلایل و گفتمان حل کنیم.

او در خصوص ارتباط فرزندان با خانواده ها گفت: آمار نشان می دهد مدتی است رابطه خانواده ها با فرزندانشان کم رنگ شده است و مدت مکالمه و تعداد کلماتی که بین خانواده ها رد و بدل می شود نسبت به گذشته بسیار کم شده است.

وی افزود: یکی از راه های تحمل ایده و عقیده دیگران، گفتمان است ما باید گفتمان را به شکل های مختلف در خانواده ها، جامعه، دانش آموزان و مسئولان توسعه دهیم تا بتوانند مسائل را با گفتمان حل کنیم که این مقوله در محیط تربیتی خانواده و مدارس محقق می گردد.

معاون پرورشی درخصوص جشنواره پرسش مهر گفت: من در اجرای جشنواره سال قبل را بیشتر می پسندیدم چرا که هر ساله این جشنواره به صورت مرحله ای و در سطوح مختلف منطقه ای، استانی و کشوری انجام می شد اما مانعی که سبب شد نتوانیم جشنواره را هماهنگ به صورت استانی برگزار کنیم محدودیت هایی بود که در خصوص اعزام دانش آموزان وجود داشت.

او در پایان در خصوص جوایز دانش آموزان برتر استان گفت: برنامه ما این است که اقتصاد مقاومتی را در استان در نظر بگیریم و یک کالای دست ساز تهیه کنیم که هنر دست همشهریان همدانی باشد تا از این طریق در پیشبرد اقتصاد استان و آثار ماندگار نقش بسزایی داشته باشیم.

سحرشهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار