نصب 13 دستگاه سامانه ضد تگرگ در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل: به منظور کاهش بلایای طبیعی ۱۳ دستگاه سامانه ضد تگرگ در باغات و اراضی کشاورزی استان اردبیل نصب شده است.

کد مطلب: ۸۸۷۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نصب 13 دستگاه سامانه ضد تگرگ در استان اردبیل

احمد شهریار با اشاره به اینکه عمل به توصیه‌های فنی کارشناسان در پیشگیری از سرمازدگی و کاهش خسارت تگرگ‌زدگی موثر خواهد بود، افزود: با مقایسه مناطقی که تحت پوشش این سامانه قرار گرفته و باغاتی که از این امکان بی‌بهره هستند به نقش تاثیرگذار این قبیل سامانه‌ها پی برده می‌شود .

او با اشاره به اینکه بیشتر سامانه‌های ضد تگرگ در شهرستان مشگین‌شهر که از احتمال وقوع تگرگ بیشتری برخوردار هستند نصب شده است، افزود: این سامانه در حدود 85هکتار از اراضی کشاورزی و باغات را پوشش داده و طبق آخرین پیش‌بینی‌ها برای نصب هر دستگاه اعتباری در حدود 700میلیون ریال نیاز است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تعبیه سامانه ضد تگرگ در مناطق مستعد و توجه به علائم و هشدارهای هواشناسی و آگاهی از نحوه مقابله با سرمازدگی در تمامی باغات و مزارع ضروری است ادامه داد: با تکامل و بروز رسانی این سامانه مطمئنا میزان خسارات وارده از طریق تگرگ به باغات و مزارع به حداقل خواهد رسید و تاکنون نیز بازدهی بسیار مثبتی از عملکرد این سامانه دریافت شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار