مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

در برنامه ششم توسعه توسعه سامانه پیش‌بینی جوی اردبیل دنبال می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در برنامه ششم، توسعه سامانه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی را به جد دنبال خواهیم کرد.

کد مطلب: ۴۲۶۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

علی دولتی مهر در گفت وگو با خبرنگارپانا با اشاره به تدوین برنامه ششم اداره کل هواشناسی استان اردبیل برای سال‌های ۹۵ تا ۹۹ تصریح کرد: در این برنامه که در پی سه ماه مطالعه و تحقیق و جمع‌بندی منابع تدوین‌ شده است به مهم‌ترین نیازها توجه داریم. وی افزود: در این راستا ارتقا ایستگاه‌های پایش جوی، افزایش ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی و باران‌سنجی، تهیه گیرنده‌های تصاویر ماهواره‌ای و ایستگاه‌های جو بالا و بهره‌برداری از رادار هواشناسی در دستور کار است.

وی بابیان اینکه ازجمله در شش محور برنامه‌های توسعه‌ای دنبال خواهند شد، اضافه کرد: توسعه ‌ایستگاه‌های شبکه پایش، پشتیبانی تجهیزات نفی و آزمایشگاهی، اصلاح ساختارها و ساماندهی نیروی انسانی و توسعه سامانه پیش‌بینی جوی نیازمندی‌های طرح‌شده در این برنامه است.

مدیرکل هواشناسی استان به‌ضرورت نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها در طول این برنامه اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این توسعه تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، ارتقا اصول پدافند غیرعامل، اجرای برنامه مدیریت سبز در هواشناسی و اجرای برنامه‌های دولت الکترونیک مورد تأکید است.

دولتی مهر تمامی برنامه‌های ذکرشده را مستلزم تأمین اعتبار مناسب دانست و متذکر شد: در برنامه پنجم محدودیت اعتبار موجب شد برخی برنامه‌ها ازجمله تحقیقات کاربردی به‌درستی عملیاتی نشوند.

وی در خصوص مأموریت‌های در نظر گرفته شده در این برنامه تصریح کرد: ما در نظر داریم با هدایت مناسب کارشناسان و همکاری‌های درون و برون سازمانی در راستای مشارکت در تأمین منافع اقتصادی، افزایش توان دفاعی، کاهش اثرات بلایای طبیعی و حفاظت از جان و مال مردم قدم برداریم.

مدیرکل هواشناسی استان اجرای این برنامه‌ها را در راستای تحقق آرمان‌هایی دانست و تأکید کرد: باید بتوان نسبت به ارتقا کیفیت زندگی شهروندان، سلامت، امنیت غذایی، دسترسی به آب و انرژی و رشد اقتصادی و توسعه پایدار اقدام کرد.

وی افزود: علاوه بر این بهبود حفاظت از جان و مال مردم و ایمنی حمل‌ونقل در زمین، دریا و هوا در کنار استفاده پایدار از منابع طبیعی و بهبود کیفیت محیط‌زیست در این برنامه‌ها دنبال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار