در گفت و گو با پانا

پیری: 6 مدرسه روستایی و یک مدرسه شهری ناحیه 3 تبریز از بخاری گازی برای گرمایش استفاده می کنند

اکثر مدارس از سیتم گرمایشی هوشمند استفاده می کنند

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز از استفاده 6 مدرسه روستایی و یک مدرسه شهری این ناحیه از بخاری گازی برای گرمایش خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پیری: 6 مدرسه روستایی و یک مدرسه شهری ناحیه 3 تبریز از بخاری گازی برای گرمایش استفاده می کنند

معراج پیری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با بیان این که سند تحول بنیادین، بالاترین سند آموزش و پرورش است و به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش تلقی می شود، گفت: " آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز تلاش دارد تا جایی که امکانات اجازه می دهد، اهداف این سند در مدارس محور عمل قرار گیرد".

وی افزود: " در این راستا، مجموعه معلمان، مدیران مدارس و همچنین مسئولان ستادی آموزش و پرورش ناحیه در کنار یکدیگر با همدلی و با توجه به ابعاد مختلف سند تحول بنیادین، برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان تلاش می کنند".

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز اضافه کرد: " با ایجاد فضای همدلی و وحدت، تبادل تجربیات بین معلمان، استفاده از ظرفیت های سرگروه های آموزشی و پژوهش سرای دانش آموزی، بازدید های بالینی از مدارس و استفاده از درس پژوهشی می تواند در ارتقاء کیفیت اموزش و پرورش فرزندان این مملکت قدم های مثبتی برداشت".

شرکت در جلسات شورای معلمان و بررسی مشکلات موجود

پیری گفت: "برای بهبود کیفیت اموزش و پرورش، برنامه های مختلفی در ناحیه در حال اجرا است که یکی از برنامه ها، بازدید روزانه مسئولین و کارشناسان آموزش و پرورش از مدارس و حضور در جلسات شورای معلمان است که شخصا در این جلسات حضور می بایم تا هم نکته نظرات معلمان را بشنوم و هم مشکلات مدرسه را بررسی می کنیم و در نهایت راهکار ارایه می کنیم تا در کمترین زمان مشکلات حل شود".

وی ادامه داد: "همه ارکان اموزش و پرورش باید توانمند باشند و لازمه این کار، تشکیل کلاس هاسی آموزشی، مطالعه مستمر معلمان و استفاده از کتب راهنمای تدریس توسط معلمان و مطالعه کتب خارج از کتب درسی و استفاده از توانمندی ها و تجربیات سایر معلمان است".

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز افزود: " در این راستا و برای توانمندسازی معلمان، مربیان سلامت، مربیان پرورشی و مربیان ورزشی جلسات و دوره های مختلف آموزشی با حضور اساتید و صاحبنظران آموزش و پرورش تشکیل می شود".

لزوم شاداب سازی فضای مدارس

پیری با بیان این که به غیر از ارتقاء کیفیت اموزش و پرورش بر ایجاد فضای با نشاط و مناسب آموزشی در مدارس اعتقاد دارم، گفت: " ناحیه 3 با توجه به موقعیت جغرافیایی خود هم مدارس روستایی و هم مدارس حاشیه ای دارد که ساختمان اکثر این مدارس، نیز به نوسازی، تجهیز، هوشمند سازی و مناسب سازی فضا و صندلی ها دارند".

مدیران مدارس روزانه سیستم گرمایشی مدرسه را کنترل کنند

وی با بیان این که سیستم گرمایشی مدارس مهم است و تاکید بر این دارم که مدیران مدارس هر روز سیستم گرمایشی مدرسه را کنترل کنند، گفت:" اکثر مدارس ناحیه سیستم گرمایشی هوشمند دارند و در تعداد اندکی از روستا ها از بخاری استفاده می شود که در آینده این موضوع حل می شود تا شاهد حوادث تلخ نباشیم".

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز اضافه کرد: " 15 ساختمان شامل 30 مدرسه روستایی دو شیفته در مجموعه ناحیه 3 تبریز فعالیت می کنند که از این تعداد فقط 6 مدرسه از بخاری گازی استفاده می کنند و فقط یک مدرسه شهری به دلیل این که تخریبی اعلام شده است از بخاری گازی برای گرمایش استفاده می کنند".

پیری افزود: " برای توسعه و تجهیز مدارس ناحیه به سراغ خیرین بزرگوار که در امر مدرسه سازی مشارکت دارند رفته ایم و در حال حاضر در محل مدرسه شکیب، مدرسه 12 کلاسه به همت بنیاد مصلی نژاد در حال احداث است و در حال رایزنی برای احداث مدرسه 6 کلاسه در محل مدرسه شهید قنبری هستیم".

بازدید از هنرستان کشاورزی ناحیه 3 تبریز و بررسی مشکلات موجود

وی گفت: " در این مدت 37 روزه که از قبول مسئولیتم در ناحیه 3 می گذرد از هنرستان کشاورزی ناحیه بازدید های مختلفی داشتیم که متاسفانه هم فضای مناسب را ندارد و هم خوابگاه دانش آموزی مشکلات دارد که در این رابطه ساختمان اداری که تخریبی است به ساختمان آموزشی در حال انتقال است و برای تجهیز فضای آموزشی و خوابگاه نیز در طول تابستان برنامه ریز خواهیم کرد".

مدارس به هیچ عنوان از اولیا پول نگیرند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز گفت: " اموزش و پرورش کشور در شرایط فعلی با کمبود منابع مالی مواجه است به همین دلیل نیز در ناحیه نیز با مشکلات مالی مواجه هستیم و اگر مسایل مالی حل شود می توان کارهای بزرگی در مدارس انجام داد ولی با وجود این مشکلات، معلمان و نیروهای ستادی ناحیه تمام تلاش خود را برای آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم انجام می دهند".

پیری ادامه داد: "با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده ها، تاکید کرده ام که مدارس به هیچ عنوان از اولیاء پول نگیرند و به جای آن، دنبال افرادی باشیم که تمکن مالی دارند و دوست دارند تا در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند".

وی افزود: " با خیرین و موسسات خیریه رایزنی کرده ایم و در آستانه عید نوروز شاهد کمک این افراد به دانش آموزان بی بضاعت و برای تامین امکانات آموزشی خواهیم بود".

با فعالیت های سازمان دانش آموزی آشنایی کامل دارم

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز گفت: من در اوایل خدمت در بخش امور تربیتی بودم و در پست معاونت پرورشی اداره نیز خدمت کرده ام و به تمامی فعالیت های پرورشی و تشکل های سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و اتحادیه آشنایی کامل دارم و از برنامه های این تشکل ها حمایت می کنم".

پیری ادامه داد: " با توجه به به این که در عصر حاضر، ارتباطات و داشتن سواد رسانه ای از اهمیت زیادی برخوردار است پس خبرگزاری پانا می تواند نقش مهمی در انعکاس فعالیت ها، موفقیت ها و مشکلات آموزش و پرورش به جامعه داشته باشد".

وی اضافه کرد: " هرچه تعامل مردم و آموزش و پرورش، بیشتر باشد به همان میزان می توان در برنامه ها موفق بود."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار