در گفت و گو با پانا

مدیر آموزش و پرورش بستان آباد: خانه های ورزش روستایی برای فعالیت های ورزشی دانش آموزان تجهیز می شوند

تبریز (پانا)- مدیر آموزش و پرورش بستان آباد گفت: در مدارس شهری مشکل خاصی برای فعالیت های ورزشی دانش آموزان نداریم و بیشترین مشکل ما در مدارس روستایی است و در این رابطه با اداره ورزش و جوانان جلسات متعدد داشتیم و تصمیم بر این شد تا خانه های ورزش روستایی را در این مناطق تجهیز کنیم.

کد مطلب: ۸۷۲۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش بستان آباد: خانه های ورزش روستایی برای فعالیت های ورزشی دانش آموزان تجهیز می شوند

احمد امیرهوشنگی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار کرد: در بستان آباد 164 مدرسه در 132 ساختمان فعالیت دارند و این منطقه دارای هزار و 108 معلم هست که 532 نفر آنان، معلم زن و بقیه مرد هستند.

وی با بیان این که در این منطقه نزدیک به 15 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: در پیش دبستانی 1250 نوآموز، درمقطع ابتدایی 8757 دانش آموز، در مقطع دوره اول متوسطه 3649 و در مقطع دوره دوم متوسطه 2210مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش بستان آباد در خصوص کمبود نیروی انسانی منطقه گفت: امسال30 نفر از نیروی انسانی منطقه که کمتر از 5 سال سابقه داشتند در فصل نقل و انتقالات، انتقال پیدا کرد ند و باعث شد در برخی مدارس روستا ها حداقل 10 کلاس بدون معلم باشد.

امیر هوشنگی افزود: تا حدودی این کمبود را با معلمان تمام وقت پر کرده ایم ولی مشکل اصلی ما در برخی روستا ها است که کلاس های چندپایه دارند و می گفتند برای هر پایه باید یک معلم تدریس کند که این مشکل نیز حل شد و در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان این که اکثر مدارس خیرساز منطقه توسط حمایت اداره کل نوسازی استان احداث شده است، گفت: از زمانی که مجمع خیرین مدرسه ساز شروع به فعالیت کرده است هر سال 2 نفر خیر در این شهرستان مدرسه احداث کرده اند و در مجموع توسط خیرین در این چندسال 10 مدرسه احداث شده است.

مدیر آموزش و پرورش بستان آباد در رابطه با اهمیت برنامه های پرورشی در مدارس اظهار کرد: آموزش و پرورش باید همسو و در جهت تکمیل هم باشند و اعتقاد من بر این است که تمامی معلمان در امر مسایل پرورشی باید فعالیت کنند.

امیر هوشنگی اضافه کرد: به طور مثال، اگر معلم ریاضی و فیزیک به این مسایل ورود کنند شاید میزان موفقیت در امر تربیتی حتی بیشتر هم شود ولی با این همه مربیان پرورش متخصص و متعهد در منطقه در راستای تربیت دانش آموزان مشغول خدمت هستند.

وی تصریح کرد: اعتقاد بر این دارم که نباید تک بعدی حرکت کنیم و فقط به آموزش توجه نکنیم و حتی آموزش را نیز فدای برخی مسایل نکنیم بلکه با توجه به هردوی آموزش و پروررش در کنار هم، انسان تکامل یافته را در جهت رسیدن به قرب خدا تربیت و پرورش دهیم.

مدیر آموزش و پرورش بستان آباد در خصوص مشکلات امروز آموزش و پرورش گفت: متاسفانه مقداری حمایت های مالی با توجه به مشکلات اقتصادی کشور کم است.

وی در ادامه با اشاره به نقش نیروی انسانی در پیشرفت جوامع افزود: بیشترین تاکید من بر نیروی انسانی است و با نیروی انسانی کارآمد و بدون کلاس مجهز و کلاسیک نیز می توانیم بهترین دانش آموزان را تربیت کنیم لذا با حمایت معنوی و عاطفی از شخصیت های معلمان می توان در جهت افزایش پشتوانه اعتماد به نفس آن ها گام برداشت.

امیر هوشنگی اضافه کرد: البته نمی توان نقش تجهیزات و فناوری روز در در امر تعلیم و تربیت را نادیده گرفت ولی نیروی انسانی کار آمد در این راستا بیشترین نقش را دارد و لذا اگر معلم از نظر مالی تامین شود بیشتر می تواند در کلاس ایفای نقش نماید و وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

مدیر آموزش و پرورش بستان آباد تصریح کرد: اگر دلتمردان، معلمان را حمایت کنند، قطعا معلمان بدون دغدغه مالی در کلاس درس حاضر شده و با فکری آسوده در امر تعلیم و تربیت تلاش خواهند کرد.

وی در خصوص برنامه های سوادآموزی گفت: از روند برنامه های سواد آموزی چندان رضایت ندارم و مشوق های اعمالی چندان چنگی به دل نمی زنند ولی با این همه باید آموزش دهندگان و همچنین بی سوادان را تشویق کنیم تا خواندن و نوشتن را یادبگیرند.

امیر هوشنگی ادامه داد: هرچند در عصر حاضر خواندن و نوشتن را نمی توان سواد برشمرد ولی با این همه، باز امری پسندیده است و سبب می شود تا فرد حداقل نیازهای اولیه خود را برطرف کنند و لذا از فعالیت های این مجموعه تمام قد حمایت می کنم.

مدیر آموزش و پرورش بستان آباد در مورد ازدواج دختران زیر 15 سال در منطقه گفت: اکثریت بازماندگان تحصیل در منطقه دخترانی هستند که ازدواج زودهنگام داشته اند و سال گذشته 17 نفر از دختران در منطقه ازدواج کرده و ترک تحصیل کردند و متاسفانه این سنت از گذشته بوده و راه درمانی نیز ندارد.

وی افزود: امسال قصد داریم دخترانی که ازدواج کرده اند را دوباره به مدارس دعوت کنیم تا ادامه تحصیل دهند و مراقبت کنیم تا ضمن تحصیل بر سایر دانش آموزان نیز تاثیر منفی نگذارند.

امیر هوشنگی در مورد فعالیت های ورزشی دانش آموزان منطقه بیان کرد: در بستان آباد 2 سالن ورزشی مجهز داریم که در اختیار آموزش و پرورش است و اغلب صبح ها از ساعت 7 تا یک بامداد باز هستند و تا ساعت 5 بعد از ظهر فقط به دانش آموزان و بیشتر دانش آموزان دختر اختصاص داده می شود.

مدیر آموزش و پرورش بستان آباد ادامه داد: در مدارس شهری مشکل خاصی برای فعالیت های ورزشی نداریم و بیشترین مشکل ما در مدارس روستایی است و در این رابطه با اداره ورزش و جوانان جلسات متعدد داشتیم و تصمیم بر این شد تا خانه های ورزش روستایی را در این مناطق تجهیز کنیم.

وی گفت: متاسفانه امکانات به خصوص در روستا ها کم است و درآمد خانوده ها نیز کم است لذا نوجوانان دنبال ورزش نمی روند و اغلب مجبور می شوند همراه خانواده بر روی زمین کشاورزی کار کنند ولی نهایت سعی خود را می کنیم تا ورزش و تحرک بدنی را توسعه دهیم.

امیر هوشنگی در ادامه اهمیت و نقش افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان را یادآور شد و گفت: سازمان دانش آموزی بستر مناسب برای کارگروهی را فراهم می آورد و روحیه مشارکتی دانش آموزان ارتقاء می دهد.

مدیر آموزش و پرورش بستان آباد تصریح کرد: متاسفانه جوانان ما در مسابقات گروهی ورزشی در دنیا چندان موفق عمل نمی کنیم لذا اگر بتوانیم سازمان دانش آموزی را بیشتر معرفی و نوجوانان را با فعالیت های آن همراه کنیم می توانند کارگروهی را یادبگیرند.

وی شور و نشاط و انسجام و نظم تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی را مثال زدنی عنوان کرد و ادامه داد: نیاز است نوجوانان در قالب تشکل های دانش آموزی با یکدیگر صحبت کنند و نحوه تعامل با دیگران و توانایی نه گفتن را یادبگیرند و مهارت های اجتماعی خود را افزایش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار