در گفت و گو با پانا

مدیر آموزش و پرورش شبستر: 1056 معلم در 120 مدرسه شبستر تدریس می کنند

۴۶ درصد از مدارس شبستر خیرساز هستند/ ازدواج ۶۷ دانش آموز دختر مقطع ابتدایی و متوسطه اول درشبستر

تبریز (پانا)- مدیر آموزش و پرورش شبستر گفت: شهرستان شبستر با 14 هزار نفر دانش آموز و هزار و 56 معلم در 120 مدرسه به استقبال سال تحصیلی جدید رفته است.

کد مطلب: ۸۵۹۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش شبستر: 1056 معلم در 120 مدرسه شبستر تدریس می کنند

ابوالفضل اکرمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با اعلام این آمار اظهار کرد: تمام تلاشمان براین است که سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته بانشاط و پرشور تر باشد و معلمان با علاقه بیشتر در مدارس حضور یابند و در خدمت تعلیم و تربیت باشند.

وی با بیان این که 46 درصد از مدارس شبستر، خیرساز هستند، گفت: شهرستان شبستر یکی از مناطق خیر خیز استان است و طی سال های گذشته این امر به اثبات رسیده است و به همت خیرین، شبستر از نظر امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی آنچنان مشکل حاد و خاصی ندارد و هرجا که احساس نیاز شده خیرین اعلام آمادگی کرده اند و اخیرا خیر بزرگوار بنیسی 300 دستگاه صندلی بازودار به مدارس شهرستان اهدا کردند.

افتتاح 13 پروژه خیر ساز در هفته اول مهرماه

مدیر آموزش و پرورش شبستر، حضور خیرین در کنار آموزش و پرورش را نوید بخش و امید آفرین عنوان کرد و ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی دو پروژه خیر ساز، که یکی از این دو پروژه، مدرسه 6 کلاسه در یکی از روستاهای شبستر است که از طریق همکاری بانک سپه و پروژه دیگر، مدرسه 9 کلاسه به همت خیرمدرسه ساز آقای زینالی در شهر سیس افتتاح شده و به بهره برداری رسیدند.

اکرمی تصریح کرد: 13 پروژه نیز در هفته اول مهرماه به بهره برداری رسید و 3 پروژه نیز کلنگ زنی شد که یکی از این پروژه ها، پژوهش سرای دانش آموزی است که کلنگ زنی شد و به همت خیرین بزرگوار احداث می شود و دیگری، مدرسه خیر ساز است که با خیرین قرار داد منعقد شده و کلنگ زنی شد و پروژه سوم، مدرسه جلوسی شبستر است که با همکاری اداره نوسازی به مزایده گذاشته شده بود و کلنگ زنی شد.

وی افزود: بعد از گذشت چهار ماه از برگزاری جشنواره خیرین در تهران، 90 درصد تعهدات تا امروز تحقق یافته است که این نشان از تعامل خیرین و آموزش و پرورش است و اعتمادی که خیرین به آموزش و پرورش کرده اند، ستودنی است.

قبولی 37 نفر دانش آموز شبستری در رتبه های زیر 1000آزمون کنکور سراسری

مدیر آموزش و پرورش شبستر ادامه داد: خیرین با اقدامات خود، روند تعلیم و تربیت را در منطقه تسهیل می کنند و این باعث می شود که ما با فکری آسوده تر و تمام تمرکز در خدمت آموزش و پرورش باشیم و نتیجه این روند باعث شده آموزش و پرورش شبستر در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی از جمله مناطق برتر استان باشد.

اکرمی تصریح کرد: برای مثال در سال تحصیلی گذشته 28 نفر قبولی کنکور در رتبه های زیر 1000 داشتیم که امسال 37 نفر هستند و این ها نشان از همکاری خیرین، تلاش معلمان و مدیران مدارس و برنامه ریزی نیروهای ستادی منطقه است.

کمبود 25 آموزگار در منطقه شبستر

وی با اشاره به کمبود آموزگار و معلم در منطقه شبستر بیان کرد: متاسفانه نسبت به نحوه نقل و انتقالات گلایه و انتقاد دارم برای این که انتقالات بدون ملاحظه نیاز منطقه انجام می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شبستر تصریح کرد: سال گذشته 293 کلاس ابتدایی داشتیم و همه کلاس ها آموزگار داشتند ولی متاسفانه امسال 30 نفر از آموزگاران مقطع ابتدایی منطقه را انتقال دادند و به جای 30 آموزگار، هشت آموزگار برای خدمت در منطقه فرستادند و با توجه به این که امسال سه کلاس ابتدایی به کلاس های منطقه اضافه شده است در مجموع 25 کلاس ابتدایی شبستر بدون معلم است.

اکرمی اضافه کرد: علاوه بر مقطع ابتدایی منطقه شبستر در حال حضر به 11 دبیر ادبیات فارسی، 9 معلم معارف اسلامی، سه معلم جغرافی و در رشت های فنکا به 6 معلم نیاز دارد.

وی با بیان این که در کل، منطقه شبستر به 163 معلم و آموزگار در مقاطع مختلف تحصیلی نیاز دارد تا کلاسی بدون معلم نباشد، گفت: حدود 4 هزار ساعت این کمبود را از طریق اضافه تدریس حل می کنیم و از معلمان مناطق نزدیک شبستر به صورت اضافه تدریس دعوت می کنیم.

مدرسه تعطیل می شود ولی تربیت تعطیل نمی شود

مدیر آموزش و پرورش شبستر با اشاره به جمله "مدرسه تعطیل می شود ولی تربیت تعطیل نمی شود"، گفت: این جمله اهمیت موضوع را نشان می دهد و بیان می کند که تربیت محدود به سن، مکان و شرایط خاص نیست و انسان همیشه نیاز به تربیت و پرورش یافتن دارد.

اکرمی همچنین با اشاره به آیه "و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة" بیان کرد: با توجه به این که در این آیه، تزکیه قبل از تعلیم آمده است نشان از این است که تربیت مقدم بر تعلیم است و من خودم به شخصه نیروی تربیتی هستم و همیشه فعالیت های پرورشی و تربیتی منطقه را رصد و پی گیری می کنم.

وی با بیان این که معتقد هستم پزشک بدون اخلاق نمی تواند برای جامعه مفید واقع شود، اضافه کرد: توجه اداره به بخش پرورشی، سبب کسب رتبه های برتر در این حوزه شده است که کسب رتبه اول ودوم استانی در رشته هنرهای آوایی، کسب رتبه اول استانی در سرود همکانی ، کسب 23 رتبه برتر در مسابقات فرهنگی و پرسش مهر از جمله افتخارات منطقه هستند.

فعالیت تشکل پیشتنازان در 44 مدرسه شبستر

مدیر آموزش و پرورش شبستر با اشاره به فعالیت های سازمان دانش آموزی اظهار کرد: تشکل های دانش آموزی که در کف مدارس فعالیت می کنند نقش خیلی مهمی در امر تربیت دارند و سازمان یافته تر هستند و دارای برنامه بوده و در این میان، سازمان دانش آموزی از جمله تشکل های مفید و تاثیرگذار در تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

اکرمی با بیان این که در 44 مدرسه منطقه شبستر تشکل پیشتازان فعالیت می کند، ادامه داد: هرچه بتوانیم این تشکل ها را حمایت کنیم در واقع حس مسئولیت پذیری دانش آموزان را افزایش داده ایم ولازم است این تشکل ها بیش از پیش حمایت و تقویت شوند تا بتوانیم رسالت اصلی خود را انجام دهیم.

67 فقره ازدواج دختران مقطع ابتدایی و متوسطه اول در منطقه شبستر

وی با اشاره به پدیده کودک همسری گفت: این پدیده، مقوله ای است که متاسفانه در برخی مناطق فراگیر است و حتی در پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی نیز مشاهده شده است به طوریکه در سال تحصیلی گذشته در منطقه شبستر 67 نفر دانش آموز دختر در مقطع متوسطه و تعداد محدودی در مقطع ابتدایی ازدواج کردند و این سبب شده مدارسی که مستقیما گریبان گیر موضوع هستند، همیشه با چالش هایی مواجه باشند.

مدیر آموزش و پرورش شبستر افزود: ازدواج سنت حسنه است، اما در این رابطه تمامی نهاد های فرهنگی اعم از صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و آموز ش و پرورش وظیفه آگاه سازی دانش آموزان و اولیا را از عواقب ازدواج های زودهنگام که اغلب منجر به طلاق می شوند، را دارند.

فعالیت 3 مرکز کارآفرینی برای سوادآموزان در منطقه شبستر

اکرمی گفت: امسال درشهرهای سیس، وایقان و شبستر 3 مرکز کارآفرینی برای سوادآموزان راه اندازی و تجهیز کرده ایم تا سواد آموزان در کنار آموزش بتوانند مهارت های حرفه ای را بیاموزند.

وی ادامه داد: تعداد بی سوادی در منطقه کم شده است اما حتی یک نفر هم زیاد است و برای آن برنامه داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار