در گفت و گو با پانا

مدیر آموزش و پرورش میانه: همه مدارس شهری و روستایی میانه سیستم گرمایشی استاندارد دارند

۵۵درصد مدارس میانه نیاز به مقاوم سازی دارند

تبریز (پانا) - معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و مدیر آموزش و پرورش میانه گفت: هیچ مدرسه شهری و روستایی در منطقه میانه وجود ندارد که سیستم گرمایشی آن به شکل چکه ای و خطر آفرین روشن شود و با توجه به این که اکثر مدارس روستایی، خیر ساز هستند مجهز به پکیج گرمایشی هستند و در مدارسی که بخاری نفت سوز استفاده می شود همگی استاندارد هستند.

کد مطلب: ۸۷۵۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش میانه: همه مدارس شهری و روستایی میانه سیستم گرمایشی استاندارد دارند

یوسف ساجدی فر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار کرد: در این منطقه 25 هزار و 300 دانش آموز در 244 مدرسه در حال تحصیل هستند و تعداد معلمان و نیروهای ستادی نیز هزار و 610 نفر می باشد.

وی در ادامه با بیان این که میانه از مناطق پیشتاز در در امر مدارس خیر ساز است، گفت: در حال حاضر 7 مدرسه یک کلاسه، 2 کلاسه و 3 کلاسه با مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان با مشارکت خیرین در منطقه در حال احداث هستند.

مدیر آموزش و پرورش میانه با اشاره به کمبود نیروی انسانی ادامه داد: امسال علی رغم همه کمبود ها با برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ مدرسه و کلاس بدون معلم نداریم به طوری که در دورترین منطقه برای یک تا چهار دانش آموز نیز معلم داریم.

اثرات برنامه های پرورشی و فرهنگی اجرا شده در مدارس مشهود است

ساجدی فر در خصوص اهمیت برنامه های پرورشی در مدارس بیان کرد: پرورش بستر و زیربنای آموزش است و هر کاری را که می خواهیم شروع کنیم باید از حوزه پرورشی شروع کنیم.

وی افزود: در دو سال گذشته برنامه های فرهنگی و پرورشی اجرا شده در استان بسیار اثربخش بوده و اثرات آن به روشنی قابل مشاهده است و تجلیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و همچنین امام جمعه شهرستان ها از دانش آموزان حافظ قرآنی و دارای رتبه های برتر فرهنگی و هنری بعد از نماز جمعه یکی از اثرات برنامه های فرهنگی و پرورشی اجرا شده در استان است.

مدیر آموزش و پرورش میانه گفت: برنامه ریزی و برنامه محوری عامل اصلی موفقیت در هر مجموعه ای است و آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر نیروی انسانی اراده کند و برنامه ریزی را محور اصلی برنامه های خود قرار دهد قطعا مشکل عمده ای پیش نخواهد آمد.

ساجدی فر ادامه داد: بر اساس شعار مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان " سرمایه گذاری برای آینده با ارتقای شاخص های آموزش وپرورش استان" سرلوحه فعالیت های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

وی با اشاره به فعالیت های سواد آموزی منطقه گفت: منطقه میانه رتبه اول جذب سواد آموزی استان را دارد و امسال بالای 60 درصد ثبت نامی داشتیم.

ازدواج 22 دانش آموز دختر مقطع متوسطه در سال تحصیلی گذشته

مدیر آموزش و پرورش میانه در ادامه بیان کرد: در مورد پدیده کودک همسری باید بگویم که خوشبختانه در مقطع ابتدایی منطقه چنین موردی را نداریم و سال گذشته 22 نفر از دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول ازدواج کردند که در منزل این دختران حاضر شده و با اولیا صحبت کردیم و در حال حاضر نیز ادامه تحصیل می دهند.

مشکل اصلی والدین معتاد است نه دانش آموز معتاد

ساجدی فر بیان کرد: با حضور مبلغین تمام سعی خود را برای ایمن نگه داشتن دانش آموزان از مقوله اعتیاد را به کار بسته ایم و خوشبختانه موردی خاصی در منطقه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی ما والدین معتاد هستند نه دانش آموز معتاد و با اجرای برنامه های مستمر آموزش خانواده و مشاوره های بالینی خوشبختانه نه تنها دانش آموزان تحت تاثیر والدین قرار نگرفته اند بلکه باعث تغییر رویکرد در خانواده هم بوده اند.

سازمان دانش آموزی فرصتی برای افزایش مهارت های زندگی

مدیر آموزش و پرورش میانه با بیان این که سازمان دانش آموزی که یک ظرفیت برای تمرین دموکراسی و مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان است، گفت: سازمان دانش آموزی فرصتی ایجاد کرده تا دانش آموزان مهارت های زندگی را که در آینده نیاز خواهند داشت از اکنون یادبگیرند و خبرگزاری پانا که یکی از زیرمجموعه های این سازمان است، یک ابزار سهل الوصول و مورد اطمینان برای کسب اخبار دانش آموزی و فعالیت های آموزش و پرورش است.

ساجدی فر گفت: هیچ مدرسه شهری و روستایی در منطقه میانه وجود ندارد که سیستم گرمایشی آن به شکل چکه ای و خطر آفرین روشن شود و با توجه به این که اکثر مدارس روستایی، خیر ساز هستند مجهز به پکیج گرمایشی هستند و در مدارسی که بخاری نفت سوز استفاده می شود همگی استاندارد هستند.

70 درصد مدارس ابتدایی از کتابخانه کلاسی برخوردار هستند

وی گفت: سرانه میانگین مطالعه کتاب در منطقه، بالاتر از متوسط کشوری است و در هفته کتابخوانی نیز اولین کتابخانه الکترونیکی با مشارکت خیر نیک اندیش حاج آقا داور پناه و همسرش در مدرسه شبانه روزی دوره اول و دوم متوسطه عترت با حضور فرماندار افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش میانه ادامه داد: اکثر مدارس از امکانات کتابخانه مرکزی استفاده می کنند و بیش از 70 درصد مدارس ابتدایی از کتابخانه کلاسی نیز برخوردار هستند و همچنین برای معرفی تازه های کتاب، میز نشریه در سالن مدارس وجود دارد و دانش آموزان آزاد هستند برای انتخاب کتاب و مطالعه و بازگویی آن چه خوانده اند.

تحصیل 132 دانش آموز با نیازهای ویژه در میانه

ساجدی فر بیان کرد: در سطح میانه سه مدرسه استتثنایی در سه دوره پیش دبستانی، دبستان و حرفه ای داریم و در مجموع 132 دانش آموز با نیاز های ویژه در این مدارس تحصیل می کنند.

38درصد مدارس میانه نیاز به بازسازی دارند

وی اظهار کرد: خوشبختانه اکثر مدارس مقاوم سازی شده اند ولی با این هم برخی مدارس چه شهری و روستایی نیاز به بازسازی دارند و می توان گفت که نزدیک به 38 درصد مدارس میانه نیاز به بازسازی و تخریب دارند ولی نگرانی خاصی وجود ندارد و 55 درصد مدارس نیز نیاز به مقاوم سازی دارند.

مدیر آموزش و پرورش میانه بیان کرد: در ورزش المپیاد درون و برون مدرسه ای جزء مدارس قهرمان در سال قبل بودیم و به مسابقات کشوری نیز راه یافتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار