مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع مدیران دوره ابتدایی:

آموزش و پرورش به دانش آموزان تک بعدی نیاز ندارد

نیشابور (پانا) - جلسه مدیران مدارس مستقل دوره ابتدایی نیشابور در محل سالن شهید عابد فرمانداری با هدف هم اندیشی و تبیین سیاست های این حوزه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۶۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش به  دانش آموزان تک بعدی نیاز ندارد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، هر اتفاق مهم در مدرسه را نشات گرفته از مدیریت موفق در آن مجموعه دانست و گفت: در مدارس ما باید نشاط و پویایی منجر به نو آوری و خلاقیت حاکم شود و این موضوع صرفا با خرد جمعی، کار تیمی و برنامه عملیاتی به دست می آید.

حسین مهرابادی افزود: ما دانش آموز تک بعدی نیاز نداریم، دانش آموزان ما باید در تراز جمهوری اسلامی قرار گرفته و به حیات طیبه رهنمون و ساحت های تربیتی را به طور کامل یاد بگیرند.

وی ادامه داد: حذف آزمون های زاید، ممنوعیت کتاب های اضافی، حذف تکالیف فراوان، رویکرد آموزش کیفی و مهارتی و موارد بسیار دیگر از این دست، از جمله کارهای بزرگی بوده است که در زمان وزارت سید محمد بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت و همراهی های مدیر کل و معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رشد و نمو دوره ابتدایی تاثیر چشمگیر داشته است.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز تحقق کیفیت در آموزش و پرورش را مرهون برنامه های دوره ابتدایی دانست و گفت: زمینه تحقق کیفیت باید از دانش آموزان دوره ابتدایی شروع شود و مهارت آموزی، تقویت فعالیت های بچه ها بر مبنای مهارت آموزی و در مسیر زندگی اجتماعی آنها، آموزش کیفی، مسئولیت پذیری و کار گروهی از آرمان های دوره بنیادین ابتدایی محسوب می شود و باید در مدارس اجرایی شود.

سعید شیبانی افزود: دانش آموزان ما باید با یادگیری های عمیق، قدرت حل مساله های مهم را پیداکنند و با تسلط و توان بالا، مواجهه با موضوعات مختلف، احترام به نظر دیگران و کارتیمی برای روزهای سخت آینده آماده شوند و این اتفاقات مهم و در واقع آینده سازی باید صرفا از دوره ابتدایی شروع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار